معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی و مالیاتی باید به گونه ای با سرمایه گذاران و کارآفرینان تعامل داشته باشند که آن ها را از ادامه کار دلسرد نکنند.
کد خبر: ۴۶۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 23 July 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس رضا رحیمی در سیزدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: استان کرمانشاه طی این دهه های اخیر بنا به دلایل مختلف دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور بوده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: هر چند به لطف برنامه ریزی ها و کوشش های همه جانبه این جایگاه در بهار امسال سه پله بهبود پیدا کرده است ولی هنوز کرمانشاه با مشکلات بسیاری دست به گریبان است و امیدوارم بتوانیم بخشی از این مشکلات را با همکاری دستگاه های اجرایی و تشکل ها و مجموعه های بخش خصوصی حل کنیم.

این مدیر ارشد اقتصادی تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان حفظ واحدهای موجود، تلاش برای تداوم فعالیت آن ها و همچنین توسعه این مجموعه ها است و این رویکرد با جدیت همچنان دنبال می شود.

وی گفت: سرمایه گذار و کارآفرین نیازمند حمایت جدی است و در این زمینه نیازمند نگاهی متفاوت از سوی مدیران به حوزه سرمایه گذاری، توسعه و اشتغال هستیم.

مهندس رضا رحیمی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی باید به گونه ای با سرمایه گذاران و کارآفرینان تعامل داشته باشند که آن ها را از ادامه کار دلسرد نکنند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه همچنین عنوان کرد: حوزه مالیاتی از جمله حوزه هایی است که می تواند با در پیش گرفتن یک تعامل مناسب نقش بسیار مهمی در دلگرم کردن صاحبان صنایع داشته باشد.

این مدیر ارشد اقتصادی استان جذب سرمایه گذاران را مستلزم ارایه مشوق های معنادار دانست و گفت: سرمایه گذاران بدون مشوق های معنادار به کرمانشاه نمی آیند. خوشبختانه در سفر 

رئیس جمهور 20 میلیارد تومان برای کمک به فراهم کردن زیرساخت ها در شهرک های صنعتی اختصاص یافت و از این طریق کمک های مناسبی به این حوزه صورت گرفت و شهرک‌های صنعتی از معافیت‌های مالیاتی مناسبی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: هم اکنون قیمت زمین در شهرک صنعتی زاگرس در چند کیلومتری شهر کرمانشاه، به نصف قیمت قبلی و حدود متری 22 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت زمین در شهرک صنعتی پاوه به متری 10 هزار تومان کاهش یافته است که یک مشوق خوب محسوب می شود.

مهندس رضا رحیمی عنوان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و همچنین طرح رونق تولید، تسهیلات مناسبی به بخش کشاورزی اختصاص یافت که کمک بزرگی به واحدهای این بخش بود و باید پیگیری کنیم این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند و واحدهای دارای مشکل این بخش در طرح رونق تولید به شکل ویژه دیده شوند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار