علما و شخصیت‌های مذهبی شیراز نقش مؤثری در مبارزه با استکبار و استعمار انگلیس داشتند و اکنون نیز در حال ادامه دادن راه بزرگان خود در مبارزه با استکبار جهانی هستند.
کد خبر: ۴۶۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 23 July 2017

تابناک فارس به نقل از شیرازه: آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در دیدار با تولیت آستان مقدس کاظمین عنوان کرد: امید است با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین حرم حضرت شاهچراغ(ع) و حرمین مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) همفکری و انتقال تجربیات افزایش یابد.

مسئول مدرسه علمیه رضویه شیرازبا اشاره به آثار مفاخر استان فارس بیان کرد: اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ مظلوم بودند اما مظلومیت آنها سبب محبوبیت آنها شده است و این مطلب را ما به وضوح می بینیم که با تخریب قبر امامان(ع) در بقیع توسط خاندان منحوس آل سعود شاهد ادامه این مظلومیت در عصر کنونی بودیم اما برخلاف تصور دشمن، این کار سبب افزایش عشق و علاقه به اهل‌بیت(ع) شد چراکه مسلمان عاشق شخصیت امامان(ع) هستند و این عشق و علاقه زائل شدنی نمی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی با ظهور امام زمان(عج) و نابودی و اضمحلال رژیم آل سعود شاهد ساخت حرم برای امامان مظلوم در بقیع خواهیم بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت احمدبن موسی(ع) آن چنان که در نقل ها از جمله نقلی که از مرحوم شیخ مفید(ره) در کتاب گرانسنگ ارشاد آمده، ایشان از شخصیت‌های مورد محبت ویژه از ناحیه امام موسی بن جعفر(ع) بودند و همین سبب جایگاه و منزلت ویژه ایشان نزد پدر بزرگوارشان شده است.

در این دیدار دکتر جمال دباغ تولیت آستان امامین کاظمین(ع) با اشاره به علما و مفاخر شیراز گفت: مفاخر و شخصیت‌های علمی شیراز همیشه تأثیرگذار در تاریخ و مبارزه با استکبار جهانی بوده اند.

وی با بیان اینکه علما و مفاخر این شهر نقش مهمی در تاریخ ایفا کردند اظهار کرد: علما و شخصیت‌های مذهبی شیراز نقش مؤثری در مبارزه با استکبار و استعمار انگلیس داشتند و اکنون نیز در حال ادامه دادن راه بزرگان خود در مبارزه با استکبار جهانی هستند.

تولیت  آستان مقدس کاظمین(ع) با بیان اینکه لذت خاصی را در کنار حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) تجربه کرده است تصریح کرد: تاریخ تشیع مدیون مفاخر و شخصیت‌های مذهبی این شهر است و بارگاه فرزند بزرگوار امام موسی الکاظم(ع) امروز شاهد حضور افراد زیادی از سراسر دنیا است.

وی افزود: اجلاسیه همفکری تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلای معلی پیش‌زمینه این سفر بوده و امید است که این همکاری‌ها و تبادل افکار بین حرمین مطهر ادامه داشته باشد.

در پایان این دیدار تعدادی کتاب با محوریت شخصیت امام موسی بن جعفر(ع) توسط تولیت  آستان مقدس کاظمین(ع) به کتابخانه آستان مقدس احمدبن موسی(ع) اهدا گردید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار