گروه معارف: دوره اختیار و تثبیت (میثاق طلبگی) طلاب ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مدارس علمیه فارس آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 23 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: دوره اختیار و تثبیت(میثاق طلبگی) طلاب ورودی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مدارس علمیه فارس  در محل حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز آغاز شد.
در این دوره که به‌مدت سه هفته جهت مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و عالی برگزار می‌شود، ۶۰۰ نفر از متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه شرکت می‌کنند.

شركت‌كنندگان در این دوره با بایسته‌های طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی آشنا خواهند شد و سپس مورد ارزیابی‌های مختلف قرار خواهند گرفت تا بعد از تأیید صلاحیت به مدارس علمیه استان جهت ادامه مراحل تثبیتی آموزشی معرفی شوند.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس و همچنین مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در این مراسم به بیان نكاتی درباره ذی طلبگی پرداخت و خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: شما راه بهترین بندگان خدا در تاریخ یعنی انبیا را انتخاب کرده‌اید و باید شکر آن را به جای آورید و همچنین مشوق دیگران برای ورود به حوزه‌های علمیه باشید.

وی با بیان اینكه باید جوانان را در این راه تشویق كنیم، حدیثی را از امام صادق(ع) یادآور شد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند كه زندگی خود را بر ۴ اصل استوار كردم؛ دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش كردم؛ دانستم رزق مرا دیگری نمی‌خورد پس آرام شدم؛ دانستم كه خدا مرا می‌بیند پس حیا كردم و دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم.

حدائق در ادامه با اشاره به مسئولیت سنگین طلاب گفت: اگر کارنیکی از شما طلاب سربزند ارزش آن کار نیک دو برابر و اگر کار زشتی سر بزند قباحت آن کار زشت دو برابر خواهد بود، چون مردم شما را منتسب به دین می‌دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار