با وجود آنکه صبح اولین روز هفته، نتایج هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی شیراز همزمان با سراسر کشور اعلام شد، اما آنگونه که از شواهد پیداست حرف و حدیث‌ها در این زمینه با اعلام نتایج شدت بیشتری گرفته است.
کد خبر: ۴۶۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 23 July 2017
تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:در ایام منتهی به انتخابات نظام پزشکی، اعلام مکرر امکان رأی‌گیری بصورت الکترونیکی برای اولین بار، تحسین بسیاری را در پی داشت.

با این حال روز جمعه ۳۰ تیرماه همزمان با آغاز روند رأی‌گیری، زمزمه‌های اختلال در روند اخذ آرای الکترونیکی شدت گرفت و درخواست‌هایی مبنی بر لزوم حضور فیزیکی افراد در محل‌های اخذ رأی مطرح می‌شد. سرانجام امیدها برای رفع اشکال در این خصوص از بین رفت و میانه‌های روز جمعه لغو انتخابات الکترونیکی رسماً اعلام شد.

حالا پس از اعلام نتایج، برخی از رأی دهندگان و نیز کسانی که موفق به حضور فیزیکی پای صندوق‌های رأی نشدند، مدعی هستند هک این اشکال عجیب منجر به حذف بخشی از واجدین شرایط رأی شده و تأثیر مهمی درنتایج انتخابات داشته است.

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد تأثیر این ماجرا (اعلام اولیه انتخابات الکترونیکی و لغو آن در روز برگزاری انتخابات) برای لیست‌ها و گروه‌های مختلف استان‌های کشور، متفاوت بوده است؛ از جمله اینکه برخی تحلیلگران مدعی هستند که لیست‌های بازنده در تعدادی از استان‌ها، در صورت برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی، شانس کمتری برای پیروزی در استان‌های دیگر داشتند.

در شیراز اما داستان به‌صورت جالب‌تری ادامه پیدا کرد؛ در مرکز استان فارس که دستگاه سلامت آن سال‌هاست تحت مدیریت دکتر محمدهادی ایمانیه قضاوت‌های سیاه و سفید زیادی را به خود دیده است، لیست‌های مختلفی –البته با اشتراک نسبتاً قابل توجه- به رقابت پرداختند. سرانجام فهرست ۱۷ منتخب نظام پزشکی شیراز -که به زعم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرایشات معتدل و تعاملی با دانشگاه دارند- اعلام شد.

نکته جالب آنجاست که پس از حواشی به‌وجود آمده در انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور، علاوه بر اعتراض برخی از بازمانده‌های رقابت در فارس، تاکنون ۷ عضو منتخب نظام پزشکی این استان نیز بیانیه‌های اعتراضی صادر کردند.

دکتر سعید شاقاسمی، دکتر نوید ناصری، دكتر مهدي رضايي، دکتر سید علیرضا مصباحی، احمد موذن زاده، دکتر مهرداد اميرآبادي و دكتر فرزاد ضياء، ۷ منتخبی بودند که تاکنون با صدور بیانه‌هایی، خواستار رسیدگی به اعتراضات پیرامون روند برگزاری انتخابات و حتی در صورت لزوم برگزاری مجدد آن شده‌اند؛ بیانیه‌هایی که هنوز با پاسخ رسمی از سوی متولیان همراه نشده است.

در هر حال به نظر نمی‌رسد حواشی پیرامون این دوره از انتخابات نظام پزشکی -که از قضا با افزایش نسبی مشارکت جامعه پزشکی نیز همراه بود- به پایان رسیده باشد و با این احتمال باید منتظر ادامه این داستان پر حرف و حدیث ماند…
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار