نبود اداره امور آب در کوار داد کشاورزان این شهرستان را درآورده است زیرا با گذشت ۶ سال از مستقل شدن شهرستان کوار هنوز برای انجام کارهای خود مجبور به مراجعه به شیراز هستند.
کد خبر: ۴۶۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 24 July 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم :در اواخر سال 89 شهر کوار مجوز تبدیل شدن به شهرستان را دریافت کرد و از شهرستان شیراز جدا شد. با وجود اینکه حدود 6 سال از مستقل شدن این شهرستان می‌گذرد اما نبود اداره امور آب در این شهرستان داد کشاورزان را درآورده است زیرا برای انجام کارهای خود مجبور به مراجعه به شیراز هستند.

یکی از کشاورزان کوار می‌گوید: اگر یک روز به اداره امور آب شهرستان شیراز مراجعه کنید، می‌بینید که از ٥ نفر ارباب رجوع، ٤ نفرکواری هستند و همه شاکی و ناراحت هستند که برای انجام یک کار ساده باید مسافت کوار تا شیراز را طی و چقدر دوندگی کنند.

یکی دیگر از کشاورزان کوار می‌گوید: اقتصاد منطقه کوار بر پایه کشاورزی است و چاه‌های کشاورزی یا صنعتی زیادی در این شهرستان وجود دارد. هر ساله کشاورزان برای تمدید پروانه‌های چاه کشاورزی، لایروبی، کف‌شکنی، جابه‌جایی و سایر امور مربوط به چاه کشاورزان به  اداره آب منطقه‌ای به  شیراز مراجعه می‌کنند و با مشکلات رفت و آمد، شلوغ بودن اداره و غیره روبه‌رو می‌شوند.

وی می‌افزاید: چند ماهی است که خدمات این اداره به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است اما باز مشکلات برای کشاورزان این منطقه وجود دارد و کارها به کندی انجام می‌شود از مسئولان شهرستان درخواست داریم برای آوردن اداره منابع آب به شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند تا باری از روی دوش کشاورزان این منطقه برداشته شود.

سید حجت‌الله حسینی، رئیس شورای شهر کوار در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: با توجه به مشکلاتی که کشاورزان شهرستان برای مراجعه به آب منطقه‌ای شیراز داشتند چندین بار برای فعال شدن اداره منابع آب در این شهرستان با مسئولان مکاتباتی انجام شده و فرماندار کوار نیز پیگیر این موضوع است و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است.

احمدرضا نوذری‌نژاد، مدیر هماهنگی امور آب شهرستان‌های فارس، در گفت‌وگو با تسنیم، از پایان چشم انتظاری 6 ساله کشاورزان شهرستان کوار خبر می‌دهد و می‌گوید: به درخواست فرماندار کوار تا پایان سال 96 اداره امور آب در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی می‌گوید: بعد از سروستان و خرامه، کوار آخرین شهری بود که از شهرستان شیراز مستقل شد و با توجه به اینکه پیش از این تمام کارهای مربوط به امور منابع آب آنها در شیراز انجام می‌شد در این 6 سال نیز به همین منوال پیش رفته است اما با توجه به اینکه شهرستان مستقل است اداره امور منابع آب آن به زودی مستقل می‌شود.

نوذری‌نژاد با بیان اینکه از این به بعد پرونده‌ کشاورزان به صورت دستی تشکیل نمی‌شود و آنها باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت خدمتی که مورد درخواست آنهاست را ثبت کنند و مدارک مورد نیاز را اسکن کرده و تحویل دهند، می‌افزاید: بقیه روند رسیدگی به درخواست آنها از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود بنابراین از آنها درخواست داریم که در این زمینه صبوری داشته باشند.

وی در مورد نارضایتی کشاورزان کوار از کندی روند انجام امور در دفاتر پیشخوان دولت، می‌گوید: فرهنگ انجام کارها در کشور ما طوری است که هنوز به انجام کارها به صورت دیجیتال و غیرحضوری عادت نکرده‌ایم و از طرفی نیز سرعت اینترنت پایین است و خود به خود سبب ایجاد کندی در روند کارها می‌شود.

مدیر هماهنگی امور آب شهرستان‌های فارس می‌افزاید: استان فارس استان کشاورزی است و درخواست‌های کشاورزی در آن زیاد است و ما نیز از نظر پرسنل با محدودیت روبه‌رو هستیم بنابراین در سرویس‌دهی با وقفه و کندی روبه‌رو می‌شویم.

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار