سید محمد علی افشانی، در همایش ائمه جمعه استان در شهرستان سپیدان كه با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد شرکت کرد.
کد خبر: ۴۶۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 24 July 2017
 دستاوردهای انقلاب صنعتی را به بهترین شکل به کار گیریم
به گزارش تابناک فارس:استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم استفاده مطلوب و درست از ابزارهای نوین و دستاوردهای انقلاب صنعتی گفت: در کشور یک فرهنگ آمیخته از فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم که بعد از ورود صنعت نفت به کشور فرهنگ صنعتی هم وارد کشور شده است.
مهندس افشانی افزود: اساساً انقلاب صنعتی همراه خود فرهنگی را خواهد آورد و هیچ راه گریزی هم وجود ندارد و تنها راه حرکت درست در این مسیر استفاده از ابزار نوین و دستاوردهای انقلاب صنعتی است و اینکه تولیداتی داشته باشیم که با استفاده از آنها بتوانیم پیام و حرف خود را بزنیم.
وی ادامه داد: مبارزه قهری با ابزارها و تکنولوژی های نوین نتیجه ای نخواهد داشت چرا که انتهای مقاومت کردن پذیرفتن است اما اگر با فرهنگ غنی و عظیمی که ما داریم مسائل فرهنگی را از ابتدا با برنامه دنبال کنیم با استفاده از آنها می توانیم پیام دین و مذهب را آنچنان که هست منتقل کنیم.

ظرفیت مردم را برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به کار گیریم
استاندار فارس، با اشاره به محدودیت منابع در کشور و استان گفت: در شرایطی که عمده درآمد دولت صرف پرداخت حقوق و یارانه می شود و تنها پنج درصد برای کارهای عمرانی باقی می ماند، بهترین و تنها راه ممکن، تکیه بر مردم و استفاده از ظرفیت آنها در جهت سرمایه گذاری، تولید و اشتغال است.
مهندس افشانی افزود: سال گذشته در حوزه های مختلف شاهد دستاوردهای خوبی در استان بودیم و امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نامگذاری شده همه باید تلاش کنیم کارنامه بهتری ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش اداره کل تامین اجتماعی استان فارس، ظرف مدت کمتر از 2 سال بیش از 40 هزار نفر افزایش اشتغال در واحدهاي توليدي و اقتصادي حوزه های مختلف کسب و کار در استان داشتیم.
استاندار فارس ادامه داد: در طرح ارتقاء توان تولید نیز که 16 هزار میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار در کشور در نظر گرفته شده بود، در استان فارس موفق به جذب 633 میلیارد تومان از این تسهیلات شدیم که نسبت به رقم اولیه تخصیص یافته که 517 میلیارد تومان بود، 122 درصد رشد را در مقابل رشد 65 درصدی میانگین کشوری شاهد هستیم.
مهندس افشانی گفت: امسال هم تلاش خوبی در این زمینه آغاز شده و قطعا کارنامه ای بهتر از سال گذشته خواهیم داشت.
وی، در خصوص پروژه های عمرانی اجرا شده در استان نیز گفت: از جمله این پروژه های مهم می توان به پروژه ورزشگاه پارس شیراز (میانرود) اشاره کرد که زمان آغاز عملیات اجرایی آن به 22 سال قبل باز می گردد.
استاندار فارس افزود: در 20 سال نخست اجرای این پروژه یعنی تا سال 94، 12 میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شد اما طی سال های 95 و 96 به تنهایی 68 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد.
مهندس افشانی، ورزشگاه پارس شیراز (میانرود) را سومین ورزشگاه بزرگ ایران و زیباترین ورزشگاه کشور دانست و گفت: انتظار ما این است که دست اندرکاران و بازیکنان تیم های فوتبال استان بکوشند تا حداقل یک تیم در لیگ برتر کشور داشته باشیم.

فارس باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد

استاندار فارس، این استان را پایه تمدنی کشور دانست و گفت: با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و وجود آثار تاریخی و تمدنی منحصر به فرد کشور و جهان در فارس، این استان باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
مهندس افشانی افزود: تحقق این مهم نیز مستلزم حاکم شدن امنیت و آرامش در استان است که امنیت امروز استان را می توان مثال زدنی دانست، امنیتی که حاصل همراهی مردم، تلاش اعضای شورای تامین و سایر دست اندارکاران است.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان در خطبه ها و سخنرانی های خود همواره بر حفظ امنیت و آرامش تاکید داشته باشند و از بیان مسائل حاشیه ساز پرهیز کنند، شاهد ایجاد همدلی و همراهی در استان خواهیم بود و در چنین فضایی است که سرمایه گذاری تشویق به حضور و سرمایه گذاری می شود.
استاندار فارس، آب، انرژی و حمل و نقل را در کنار امنیت، از الزامات سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: در حوزه انرژی مشکل خاصی در استان نداریم و بنا شد که مخازن نفت و گاز استان فعال شوند و اقداماتی هم در این زمینه آغاز شده است.
مهندس افشانی تصریح کرد: در بحث آب هم در سفر اخیر رئیس جمهوری به فارس (29 فروردین 96) شاهد افتتاح سد چشمه عاشق (نی ریز) در دل كوير بودیم و به دنبال آن سد هایقر در شهرستان فیروزآباد نیز امسال به اتمام می رسد و می کوشیم تا سد نرگسی کازرون نیز سال 97 آبگیری شود.
وی گفت: در بخش حمل و نقل نیز استان فارس حتي یک کیلومتر آزادراه در حال بهره برداری ندارد و با اجرای تنها آزادراه در دست احداث آن نیز که آزادراه شیراز – اصفهان به طول 220 كيلومتر است، 130 کیلومتر از طول مسیر فعلی بین این 2 شهر کوتاه تر خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه طی سال گذشته و امسال به حدود 60 درصد رسیده و می کوشیم که سال 97به بهره برداری برسد.
مهندس افشانی افزود: در بحث گازرسانی نیز از ابتدای تاریخ گازرسانی در استان تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، 604 روستای فارس گازرسانی شده بود در حالی که در چهار سال فعالیت این دولت به 744 روستا گازرسانی انجام گرفت.
وی تصریح کرد: به رغم همه اقدامات انجام شده، اما می دانیم که هنوز هم مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف از جمله بیکاری است اما باید به مردم امید داده شود تا آنها با امید به آینده، برای سرمایه گذاری وارد عمل شوند.
استاندار فارس افزود: ایجاد امید در مردم عامل موفقیت های بعدی و حل مشکلات پیش رو است و همه ما وظیفه داریم این کار را به خوبی انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار