مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز با تأكید بر اینكه حج نشانه مسلمانی است، استغفار را رمز درست طی كردن این راه معنوی دانست.
کد خبر: ۴۶۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 24 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام محمد مهدی، مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز شب گذشته، اول مردادماه در مراسم میثاق زائران حج تمتع این استان با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) كه در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: یكی از استثنایی‌ترین حالات زندگی انسان زمانی است كه خداوند به او اجازه می‌دهد به زیارت خانه‌اش بیاید.

وی افزود: حج خانه خدا بدان پایه و مقام نزد خداوند است كه در روایت فرموده‌اند اگر كسی واجب‌الحج باشد و آن را به بهانه‌های مختلف انجام ندهد،‌وقت مرگ به او گفته می‌شود بمیر اما مسلمان نمی‌میری و انتخاب با توست می‌خواهی یهودی بمیری یا مسیحی.

جاوید با تأكید بر اینكه حج نشانه مسلمانی است، خطاب به زائران حج تمتع گفت: با دعای پدرانتان بوده است كه توفیق تشرف به خانه پیدا كرده‌اید و این انتخاب از میان میلیون‌ها دل عاشق كه در حسرت فضای ملكوتی مسجدالحرام هستند، صورت گرفته است لذا باید قدر این انتخاب را بدانید.

مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینكه برخی از صحنه‌های زندگی انسان تكرارناپذیر هستند و حج یكی از این صحنه‌ها است كه در زندگی انسان‌ها غالباً یكبار اتفاق می‌افتد، بر اهمیت توجه به این فرصت معنوی از سوی زائران تأكید كرد.

وی با تصریح اینكه زائران شوق وصال خانه و مسجد النبی را طی كردند، گفت: لازمه این شوق آن است كه در خود حركتی ایجاد كنید و لذا باید بدانید كه لازمه حج یك آمادگی از هم‌اكنون است.

جاوید ادامه داد: زائران از هم‌اكنون مراقب هوای نفس و چشم‌های خود باشند البته لازم‌تر از این‌ها روح است كه باید علاوه بر چشم و زبان، از روح هم مراقبت كرد.

مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز، استغفار را رمز درست رفتن راه معنوی حج برشمرد و گفت:‌ حج آداب و مناسكی دارد؛ در آن لباس احرام به یاد قیامت می‌پوشیم چراكه در قیامت اگر خداوند اجازه دهد انسان‌ها با كفن خود محشور می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
زهی خیال باطل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار