كارگاه آموزشی با عنوان«عكاسی مستند اجتماعی» با گرايش به آرت و فهم زيبايی شناسی به مدت دو روز با حضور جمشيد بايرامی هنرمند حوزه عكاسی كشور در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 28 July 2017
در این مراسم كه جمعه شب با حضور اساتید بخش های هنر و معماری و دانشجویان و علاقه مندان به هنر عكاسی تشكیل شد، جمشید بایرامی با بیان اینكه اگر نور نباشد رنگ و زیبایی نیز وجود ندارد، گفت: ایران اولین كشوری بوده كه دوربین وارد آن شده و این واقعه افتخار بسیار بزرگی برای ایران است.

وی اظهار داشت: عكاسی بعد از انقلاب جریان بسیار خوبی را طی كرده و ما شاهد عكس های بسیار زیبا و هنری در این مسیر هستیم.

بایرامی افزود: در حال حاضر سه بانك عكس بزرگ جهان در ایران،انگلستان و روسیه وجود دارد.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ویژگی های یك عكس خوب اظهار داشت: یك عكس خوب باید از لحاظ اصول مهندسی از قبیل رنگ، فرم و نور قابل قبول بوده و نیز محتوای خوب داشته و همانند یك فیلم باید حرفی را برای گفتن داشته باشد اما در عكس همه چیز یك بار بیشتر نمایش داده نمی شود و عكاس باید تمام عناصر را مانند نور و تركیب بندی و غیره را درجایگاه خودش حفظ كند و یك جا به آن اشاره کند.

وی افزود: نگاه عكاس نگاهیست معرفتی و هنرمند به دلیل همین جایگاه مهم است كه باید به روز باشد.

بایرامی سرعت، دقت، شناخت، شعور و نگاه رابرای گرفتن یك عكس خوب ضروری دانست و گفت دنیای امروز دنیای عكس است و دنیا با عكس آگاه میشود بنابراین عكاسان باید برای گرفتن یك عكس خوب صرفا احساسی برخورد نكنند.

در ادامه برنامه مهدی نادری فیلمساز مطرح كشور درباره جذابیت بصری در هنر و فاصله بین شی و ذهن بشر از طریق دیدار و رویا صحبت كرد.

وی اظهار داشت: هنر آموختنی است و استعداد چیزیست كه هنرمند باید داشته باشد اما كشف آن در دست خود هنرمند است و هر كدام راز به خصوص خود را دارد .

این فیلمساز تصریح كرد: تنها ابزار و دستاورد بشر زاویه دید هنری است و باید آن را شناخت.

وی بیان كرد: هنرمند می تواند با كشاندن واقعیت بیرونی به دنیای ذهنی خودش لحظه ای ناب را خلق كند لحظه ای كه در آن لحظه خودش را پیدا و كشف كند و به خلق اثر هنری بپردازد. هنر هر روز به انسان قالب و شكلی جدید می دهد.

نادری تصریح كرد: هنرمند باید در لحظه زندگی كند و هیچ گاه منتظر شرایط ایده آل نباشد هنرمند باید تجربه كند تا بتواند اثر هنری قابل قبولی را بیافریند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار