معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه انعکاس واقعیت و حقیقت یک اصل در خبرنگاری به‌حساب می‌آید، گفت: نحوه انتشار خبر می‌تواند القاکننده افکار و عقاید باشد.
کد خبر: ۴۷۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 09 August 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس : جلیل حسنی در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تقدیر از تلاش‌های آن‌ها، از سید علی‌اصغر رفعت حقیقی به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان به دلیل عدم شرکت در این نشست علی‌رغم دعوت‌های شفاهی و کتبی انتقاد کرد.

وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل رسانه در تحولات عصر کنونی، افزود: خبرنگاران پل ارتباطی مسئولین و مردم هستند و این رسانه‌ها افکار، عقاید، سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در همه ابعاد و عرصه‌ها تأثیرگذار هستند.

فرماندار ویژه لارستان گرفتن عکس سلفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باخانم موگرینی را قابل دفاع و در شأن نمایندگان ندانست و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانستند بجای بزرگ‌نمایی این موضوع، تمرکز خود را در جهت مثبت مسئله و آن تقاضای مسئولین بلندمرتبه کشورها از وزیر امور خارجه کشورمان برای گرفتن عکس سلفی معطوف کنند و باعث تأثیرات مهم فراملی برای کشورمان شوند.

معاون استاندار فارس سرعت و دقت عمل در عرصه خبررسانی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای یک خبرنگار و رسانه منعکس کردن واقعیت و حقیقت یک اصل به‌حساب می‌آید.

وی نیروی انسانی را محور تحولات برشمرد و یادآور شد: یک خبرنگار باید برخوردار از علم، تخصص، تعهد، امانت‌داری، متدین و واقع‌نگر باشد.

حسنی با اشاره به اینکه انتشار یک خبر می‌تواند قدرت یک کشور را در عرصه قدرت نرم یا سخت تغییر دهد، گفت: بعضی‌اوقات قدرت یک رسانه از قدرت یک مسئول بالاتر است و یا گاهی نفوذ یک رسانه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره می‌تواند تفکر خاصی را به جامعه منتقل کند.

وی با ابراز امیدواری برای توجه ویژه مردم و مسئولان به نقش و جایگاه خبرنگاران، گفت: از طرفی از خبرنگاران انتظار می‌رود واقعیات را منعکس کنند و به‌گونه‌ای رفتار نکنند که با افکار عمومی بازی شود.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر توجه به ساختارهای فرهنگی مشترک موجود در جامعه به‌دوراز تفکرات و جریانات سیاسی، افزود: نحوه انتشار خبر می‌تواند القاکننده افکار و عقاید باشد.

عالی‌ترین نماینده دولت در لارستان انتقاد را راهکار مناسبی برای کاهش اشتباهات و کاستی‌ها دانست و تصریح کرد: انتقاد شفاف، صریح و واقعی می‌تواند باعث رفع سریع مشکلات شود.

در این نشست صمیمانه، نمایندگان هر یک از نشریات و سایت‌های خبری به بیان دیدگاه‌های خود ازجمله درخواست از ادارات برای کمک‌های مالی از طریق دریافت آگهی، اهمیت دادن بیشتر به اصحاب رسانه، پرداختن به مسائل مردم و دوری از سیاست زدگی‌های منطقه‌ای، بهبود وضعیت روابط عمومی‌ها در ادارات و ارتباط مداوم با رسانه‌ها، ایجاد فرهنگ خریدن و خواندن نشریات و توزیع کمک‌های دولتی به نشریات متنوع پرداختند.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، با اهدای لوح یادبود از تلاش‌های خبرنگاران فعال در روزنامه‌ها، نشریات، پایگاه‌های خبری، سایت‌ها و غیره تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار