دستگاه تشخیص عوامل باکتریایی ایجاد عفونت برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد.
کد خبر: ۴۷۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 09 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین رونمایی از دستگاه تشخیص عوامل باکتریایی ایجاد عفونت، اظهار کرد: آزمایشگاه مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان نخستن مرکز در کشور مجهز به دستگاهی جدید برای تشخیص عوامل باکتریایی ایجادکننده عفونت در بیماران و تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای درمان این عفونت ها شد.

دکتر عبدالوهاب البرزی رئیس مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی، دستگاه فونیکس را تکمیل کننده سیستم کشت خون معرفی کرد که میکروب ها را گروه بندی و شناسایی کرده و به صورت اتوماتیک حساسیت میکروب ها به نوع آنتی بیوتیک را پیدا می کند و در مدت بسیار کوتاهی گزارش می دهد.

وی افزود: در این دستگاه خطای دست تکنسین وجود ندارد و دستگاه به صورت اتوماتیک، نوع میکروب و حساسیت آن به نوع آنتی بیوتیک را مشخص می کند، همچنین سرعت آن بیشتر است و زمان کمتری صرف می شود و پزشک سریع تر می تواند آنتی بیوتیک مورد نیاز بیمار را آغاز و از خطای آزمایشگاه پیشگیری کند که این امر ارزش بسیار بالایی در روند درمان دارد.

دکتر عبدالوهاب البرزی یادآور شد: این نخستین دستگاهی است که در ایران به کار گرفته شده است.

دکتر بهمن پورعباس مدیر داخلی مرکز تحقیقات میکروبشناسی بالینی استاد البرزی نیز گفت: این دستگاه برای تشخیص عوامل باکتریایی ایجاد کننده عفونت در بیماران و تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای درمان این عفونت ها، به کار می رود.

وی افزود: این دستگاه قادر است در زمانی کوتاه، نوع ارگانیزم را تشخیص و نوع آنتی بیوتیک مناسب برای درمان را مشخص کند و در اختیار پزشک قرار دهد که این امر می تواند باعث کاهش زمان بستری بیمار، کاهش مقاومت ارگانیزم هایی که در بیمارستان ایجاد عفونت می کنند و نیز موجب کاهش کنترل عفونت در بیمارستان ها شود.

مدیر داخلی مرکز تحقیقات میکروبشناسی بالینی استاد البرزی ادامه داد: این دستگاه برای نخستین بار در کشور، در مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی دکتر البرزی، به کار گرفته شده است.

دکتر پورعباس، اضافه کرد: دستگاه فونیکس با اعتبار حدود 250 میلیون تومان خریداری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار