کاندیداهای تصدی پست شهرداری شیراز در صحن علنی شورای شهر به ارائه برنامه‌های کلان خود پرداختند.
کد خبر: ۴۷۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 09 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایلنا:در این جلسه سه‌ ساعته سید احمد موسوی، عنایت رحیمی و سیروس سلیمی‌پور برنامه‌های کلان خود را برای شهرداری شیراز ارائه کردند.

سید احمدرضا دستغیب، رئیس موقت شورای پنجم شهر شیراز در این جلسه ضمن تقدیر از مقام خبرنگار، خاطرنشان کرد: منتخبان شورای پنجم بر این باورند که همواره باید فعالیت‌های خود را در کمال شفافیت و آزادی اندیشه در اختیار مردم قرار دهند.

وی خبرنگاران را اصحاب روشنی نور و قلم جامعه خواند و گفت: بی‌شک این قشر از اجتماع به عنوان چشم و گوش جامعه می‌توانند با شفاف‌سازی در بسیاری موضوعات گام‌های مطلوبی درراستای جلوگیری از فساد بردارند.

سید احمد موسوی به‌عنوان نخستین کاندیدا به تشریح برنامه‌های خود در ۱۰ فصل پرداخت. وی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز در زمینه موضوعی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با استاندارد جهانی فاصله دارد، عنوان کرد: تحول در مدیریت کلان‌شهر شیراز، نهادینه کردن مشارکت مردمی، احقاق حقوق مردم در اداره شهر، مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری و نقش‌آفرینی فعال در حوزه دیپلماسی در زمره اقدامات مهم برای شهرداری شیراز است.

وی در ادامه عنوان کرد: توسعه فرهنگی شیراز در گرو اقدامات زیربنایی است؛ همچنین در حوزه اقتصادی پس از شناخت وضعیت سیستم درآمدی شهر با روش غربالگری و حذف و با ارزیابی تمام روش‌های ممکن تأمین مالی شهرداری، روش‌های ناپایدار حذف شده و نتایج ارزیابی پایداری مورد توجه است.

محمدرضا حسن پور، دیگر کاندیدای تصدی مقام شهرداری شیراز بود که پیش از ارائه برنامه‌های خود با انتشار بیانیه‌ای از نامزدی انصراف داد.

در ادامه عنایت رحیمی با ارائه هشت سرفصل به بیان برنامه‌های خود پرداخت.

وی یکی از محورهای توسعه را توجه به مسائل فرهنگی دانست و گفت: شیراز به اندازه کافی پروژه‌های بزرگ‌ مقیاس و سخت و فیزیکی را تجربه کرده است.

این کاندیدا شفاف‌سازی، کنترل هزینه‌ها و نحوه استفاده درست از درآمدها را اولویت برنامه‌های خود اعلام کرد.

سلیمی‌پور نیز آخرین کاندیدایی بود که در نخستین روز به تشریح برنامه‌های کلان خود در صورت احراز پست شهرداری شیراز پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار