محمد جواد آذری جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شده و به همین بهانه در این مطلب با بیوگرافی و سوابق کاری آذری جهرمی آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۴۷۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 09 August 2017
در جلسه علنی صبح روز گذشته مجلس شورای اسلامی، از اعضای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم رونمایی شد و محمدجواد آذری جهرمی،‌ رئیس فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون محمود واعظی در وزارت ارتباطات دولت یازدهم برای پست وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معرفی شده است. آذری جهرمی در اردیبهشت سال گذشته با حکم محمود واعظی به سمت رئیس هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شده بود.

محمد جواد آذری جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی متولد سال 1360 در شهرستان دارالمومنین جهرم و مهندس برق قدرت از دانشگاه صنعت آب و برق است. وی با 36 سال سن،‌ جوان‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم محسوب می‌شود. آذری جهرمی از سال 1388 تا 1393 مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و از سال 1393 تا 1395 نیز به مدت دو سال در هیات مدیره غیر موظف شرکت خدمات ارتباطی رایتل و هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت عضویت داشته است.

محمد جواد آذری جهرمی
سایر مسئولیت‌های محمد جواد آذری جهرمی در حوزه ارتباطات

در سال 1395 و پس از تودیع خسروی،‌ آذری جهرمی به عنوان معاون محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت معرفی شد و همچنان در این سمت مشغول به کار است. او که به عنوان جوان‌ترین مدیر ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور شناخته می‌شود، در طول فعالیت خود مسئولیت‌های دیگری نیز در حوزه ارتباطات بر عهده داشته است. عضو کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی، عضو کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی، عضو ناظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی،‌ عضویت در کمیته ارتباطات ستاد بحران کشور، مجری طرح اجرای وظایف صیانتی و اجتماعی و فرهنگی در خصوص ارتباطات و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و عراق،‌ مسئول کمیسیون مشترک ICT ایران و روسیه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس APT،‌ رئیس کمیته ارتباطات اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ دبیر برگزاری جشنواره ملی کیفیت فاوا و دبیر همایش بین‌المللی کانکت 2016، از جمله مسئولیت‌هایی هستند که در سوابق کاری محمد جواد آذری جهرمی دیده می‌شوند.
محمد جواد آذری جهرمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار