با احیای ۵ معدن فارس سالانه سه هزار و ۷۷۰ تن به ظرفیت استخراج و تولید فرآورده‌های معدنی استان اضافه شده است.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 10 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران :علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: مجتمع معادن دهبید (شهرستان خرم بید)، سرب و روی فراشبند، مرمریت قاسم آباد نی ریز، خاک صنعتی گلدشت فراغه و معدن سنگ آهن فارس از معادن شاخص این استان است که در سه سال گذشته احیا شده اند.


وی افزود: مجتمع معادن دهبید با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن سنگ مرمریت و تزیینی، معدن سرب و روی فراشبند به تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول، معدن مرمریت قاسم آباد نی ریز با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن، معدن خاک صنعتی گلدشت فراغه با ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن و معدن سنگ آهن فارس با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن توانسته اند به چرخه تولید بازگردند.


همتی اظهار داشت: از سرگیری فعالیت معادن شن و ماسه در فارس علاوه بر افزایش سه هزار تنی تولید سالانه در این بخش، زمینه ساز اشتغال برای ۳۰۰ نفر بوده است.


وی بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان تیر، ۲۱۹ فقره پروانه و ۱۵۲ فقره گواهینامه کشف مواد معدنی از سوی این سازمان صادر شده است.


همتی ادامه داد: بهره برداری از این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال انجام می‌گیرد و زمینه ساز استخراج سالانه ۶۴۹ میلیون تن مواد معدنی می‌شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: در این مدت، پروانه بهره برداری از ۲۲۲ معدن در استان فارس صادر شده که اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۱۶۰ نفر را در پی داشته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار