رئیس بیمارستان مرودشت گفت: در این بیمارستان بخش روان‌پزشکی را راه‌اندازی کردیم و اولویت را به خانم‌ها اختصاص دادیم و بخش شیمی‌درمانی بیمارستان نیز تکمیل‌شده و آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۴۷۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 10 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :سید محمدعلی موسوی رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت در نشست خبری روز خبرنگار گفت: برخی معتقد هستند نقد سازنده خوب است اما به نظر من حتی نقد تخریبی هم خوب است، چون حداقلش این است که به افراد تلنگر می‌زند.

موسوی بیان داشت: حوزه بهداشت و درمان سیاسی نیست و هر کس به ما مراجعه کند باید به او خدمت‌رسانی و امدادرسانی شود، از طرفی هم دولت‌های مختلف را به چشم دیده‌ایم و نباید تعصب هم داشته باشیم و هرچه فکر سیاسی هم داریم برای محیط خانه است و نباید در محیط کار باشد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های غلطی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد در بیمارستان نمود می‌یابد.

رئیس بیمارستان مرودشت هر چیزی که در بیمارستان اتفاق می‌افتد را قابل‌پیشگیری دانست و گفت: نزدیک به دو سال است که مرودشت جامعه ایمن واردشده به و باید مسیرها و جاده‌ها را ایمن کنیم و درزمینهٔ رانندگی و راکبان موتورسیکلت‌ها فرهنگ‌سازی کنیم و درصورتی‌که این‌کاره‌ای بزرگ صورت گیرد نیاز ما به سی‌تی‌اسکن کمتر می‌شود.

این پزشک مرودشتی  خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای من همیشه این بوده است که بحث زیرمیزی جمع شود، برخی سال‌ها ادعای ولایت مداری می‌کردند و به‌راحتی از کنار این خواسته رهبری که هیچ بیماری نباید جز درد بیماری درد دیگری داشته باشد رد شده و احساس مسئولیتی هم نمی‌کردند اما امروزه بسیاری از کسانی که دچار ناتوانی جسمی بودند و کسی هم به دادشان نمی‌رسید در طرح تحول سلامت کارشان انجام شد و از کیفیت زندگی بهتر برخوردار شدند.

رئیس مرکز بهداشتی مطهری  بیان داشت: در سفر رئیس دانشگاه به بیمارستان، نماینده مرودشت مسائل را پیگیری کردند و قبل از عید نوروز نیز مبلغ 500 میلیون تومان به بخش آزمایشگاه کمک کرد و در اثر یک اشتباه نزدیک بود دستگاه ماموگرافی را از دست بدهیم و با پیگیری نماینده دوباره توانستیم دستگاه را برگردانیم و چندین دستگاه برای بیمارستان گرفته شد.

موسوی با تشریح پیگیری‌ها خود و نماینده شهرستان در خصوص دستگاه آنژیوگرافی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ابتدا دستگاه آنژیوگرافی را تائید نکرد و نظر دانشگاه این بود که به بیمارستان دوم مرودشت اختصاص یابد و بعد در سفری که رئیس دانشگاه داشت تائید کرد که آنژیوگرافی به بیمارستان شهید مطهری مرودشت اختصاص یابد.

رئیس بیمارستان  در خصوص دستگاه سنگ‌شکن بیمارستان مرودشت گفت: سنگ‌شکن بیمارستان قبلاً در بیمارستان نمازی شیراز بوده و سال‌ها در آنجا کارکرده است و اکنون ازکارافتاده است و ما این را نیز پیگیری کردیم و قرار است مسئولان فنی بیایند و اگر قابل درست شدن است آن را درست کنند و اگر قابل تعمیر نیست باید فکر دیگری کنند.

وی بیان داشت: دستگاه آندوسکوپی برای به کاپ نداشتیم و اگر دستگاه آندوسکوپی‌مان خراب می‌شد باید بیماران را به‌جاهای دیگر می‌فرستادیم یا دستگاه آندوسکوپی جای دیگر را امانت می‌گرفتیم و در حال حاضر پیگیر اختصاص یک دستگاه آندوسکوپی دیگر هستیم.

موسوی افزود: یکی از راه‌های تبدیل بیمارستان‌ها به بیمارستان آموزشی ایجاد دانشکده پزشکی در شهر است و این شهر دانشکده پزشکی پردیس داشته که سال‌های قبل بخشی از آن به شیراز منتقل‌شده و متأسفانه اقدامی انجام‌نشده است اما مهندس برومندی نیز این مسئله را پیگیری کردند و دکتر ایمانیه هم قول‌هایی دادند.

این مقام مسئول در خصوص نیروهای بیمارستان شهید مطهری مرودشت گفت: نقطه قوت بیمارستان مرودشت نیروی کارآزموده و مجرب است و در بحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توجیه هستند.

وی بیان داشت: پارکینگ بیمارستان در زمان روسای قبلی مصوب شده است و امضای شهردار و رئیس بیمارستان وقت هم در مصوبه هست و بعد همان‌جایی که برای پارکینگ مصوب شده است را جمعه‌بازار می‌کنند و نه‌تنها باری از دوش ما برداشته نشد بلکه یک تهدید هم به ما اضافه شد. ما مشکل شهرداری و شورای شهر را درک می‌کنیم و کنار جمعه‌بازار مریض‌های بخش و خوابگاه دانشجویی ما است و این را می‌دانیم که بخشی از مشکل اشتغال باید از این طریق حل شود اما این باید در جای خودش مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز آموزش مطهری در خصوص طلب بیمارستان از بیمه گفت: زمانی که به بیمارستان آمدم حدود هفده ماه بیمه به بیمارستان بدهی داشت و الآن نزدیک به ده یازده ماه بیمارستان از بیمه طلب دارد.

وی گفت: به خاطر موجود نبودن فرم ارجاع تعدادی از بیماران به درمانگاه تخصصی خاتم‌الانبیاء مراجعه می‌کنند و باکار کارشناسی قرار است نوبت‌دهی درمانگاه اینترنتی و تلفنی شود و این پروژه نزدیک به پنجاه میلیون هزینه دارد.

موسوی تصریح کرد: زیرساخت بخش فوریت‌های بیمارستان کارشناسی شده نیست و شاید از پزشکان همان‌جا هم در خصوص نحوه ساخت آن نظرخواهی نشده است و به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که پزشک در تریاژ بیمار را نمی‌بیند که در حال رفع مشکل هستیم و از سوی دیگر باید یک متخصص داخلی در تریاژ باشد که واقعاً امکانش نیست و باید برای بیمار نحوه درمان را توضیح داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار