معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس گفت: طرح روستای بدون بیکار گامی مثبت در مسیر توسعه و اشتغال می‌باشد.
کد خبر: ۴۷۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: یدالله رحمانی در ارتباط با بسته توسعه اشتغال پایدار در کشور گفت: بسته‌های اشتغال پایدار که با استفاده از تمام ابزارهای علمی شورای عالی اشتغال و نظرات و ایده‎های مختلف تهیه‌ شده است می‌تواند راهگشای مشکل اشتغال و کاهش نرخ رشد بیکاری باشد.

وی افزود: در طرح بسته‌های اشتغال پایدار 30 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در سه قالب پرداخته‌ شده تا به‌وسیله‌ی آن مشکلات 10 هزار واحد کوچک و متوسط حل شود و تا پایان سال حداقل 10 درصد میزان اشتغال و تولید افزایش پیدا کند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: طرح روستای بدون بیکار از افتخارات استان می‌باشد که با همکاری اداره‌کل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان فارس مقدمات آن فراهم‌ شده است و به وزارتخانه ارجاع شده است.

رحمانی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران تشکیل‌شده است و به دنبال ایجاد زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال به کمک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

ایجاد اشتغال وظیفه یک‌ نهاد یا سازمان نیست

سهراب مختاری، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز پیرامون بسته‌های پنج‌گانه تولید و اشتغال گفت: یکی از طرح‌های بسته ابلاغی، طرح اشتغال فراگیر است که از طرح‌های مهم این بسته توسعه اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل برای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال وظیفه یک‌نهاد یا سازمان نیست، تصریح کرد: ایجاد اشتغال وظیفه کل حاکمیت است و همه‌ی ما باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم و حمایت از تولید ملی و کار ایرانی که گام مهمی درزمینه‌ی ایجاد اشتغال است را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: طرح روستای بدون بیکار گامی مثبت در مسیر توسعه و اشتغال است که این طرح با توسعه اشتغال‌های پایدار در روستا، در کنار حفظ محیط‌زیست شوق و امید را برای مردم فراهم می‌کند.

مختاری با اشاره به ظرفیت‌هایی موجود برای ایجاد اشتغال در روستاها مطرح کرد: امکانات بالقوه‌ای که در مناطق روستایی مثل شرایط جغرافیایی و آب هوا وجود دارد درزمینه‌ی ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و می‌توان در قالب طرح تکاپو از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در روستاها استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار