مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس از واریز سود سهام عدالت در شهریورماه خبرداد و گفت: سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در استان فارس مشمول دریافت سوم سهام عدالت شده اند.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 13 August 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:دکتر افشین انصاری از این تعداد مشمولین ۳ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر به تائید نهایی برای دریافت سود رسیده اند و تعداد ۶۰ هزار نفر احراز هویت نشده اند. وی همچنین یادآور شد: از مشمولین دریافت سود سهام عدالت در استان فارس یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر معادل ۳۵ درصد کل سهام داران شماره «شبا» دریافت نکرده اند.

مدیرعامل شرکت سهام عدالت در خصوص افرادی که شماره شبا را دریافت نکرده اند، مطرح کرد: سود این تعداد افراد که شماره شبا را دریافت نکرده اند معادل ۱۱۳ میلیارد تومان است و این افراد می توانند تا پایان هفته آینده با دریافت شماره شبا خود در سامانه سهام عدالت ثبت نام کنند چرا که در غیر این صورت مشمول دریافت سود نمی شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کل سود سهام عدالت کشور در سال ۹۵، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: مبلغی که به هر نفر تعلق می‌گیرد حدود ۱۵۰ هزار تومان است و تمام افرادی که سهام عدالت دارند، مشمول این سود می‌شوند و به کسانی که بدهی دارند ۸۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

انصاری با اشاره به کسانی که دارای سهام عدالت هستند، اما نام آنها در سامانه نیست، بیان کرد: این افراد به دفاتر شرکت‌های تعاونی در سراسر استان تا پایان دو هفته‌ آینده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: اشخاصی که برگه‌ فراخوان سهام عدالت دارند اما موفق به ثبت آن در دفاتر تعاونی‌ها نشده‌اند، هرچه سریع‌تر (ظرف دو هفته آینده) اقدام به ثبت آن کنند و همچنین در خصوص افرادی که ثبت‌نام نکردند، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فارس با اشاره به ظرفیت سرمایه گذاری سود سهام عدالت در طرح های مختلف، خاطرنشان کرد: با این روند درصد بالایی از مشکلات بیکاری برطرف خواهد شد.

انصاری بابیان فعالیت ۶۰ شرکت در سهام عدالت گفت: اگر بخواهیم قانون را اجرا کنیم باید در سال حداقل ۲ یا ۳ مرتبه سود سهام پرداخت شود و همچنین دولت باید مالکیت خود را به بخش خصوصی واگذار کند که این موضوع در بحث عدالت تأثیرگذار است. به گفته مدیر عامل شرکت سهام عدالت فارس آخرین سود پرداختی سهام عدالت در سال های ۸۷ تا ۸۸ بود که آن زمان خلاف قانون سهام عدالت و قانون تجارت این سود پرداخت شد، چرا که از سال ۸۴ تا پایان ۹۴ قانونی بود که سود سهام عدالت به حساب مشمولین واریز نشود و بابت بدهی آنها به حساب خزانه واریز شود.

انصاری در خصوص خرید و فروش سود سهام عدالت گفت: اگر خرید و فروش سهام آزاد شود با توجه به حجم سهام و پیش بینی اینکه افراد زیادی برای عرضه سهام اقدام خواهند کرد؛ قیمت سهام به شدت پایین می آید و همچنین از طرفی هنوز فرهنگ سهام داری نهادینه نشده و همین باعث می شود که مردم به سمت فروش روی آورند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار