زمین چمن ورزشگاه حافظیه سه سال پیش با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان بازسازی شد اما به صورت استاندارد این مهم اتفاق نیفتاد .
کد خبر: ۴۷۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 13 August 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه: اداره کل ورزش و جوانان فارس از بازسازی دوباره زمین چمن ورزشگاه حافظیه، تعویض و بازسازی VIp و سایر سالن‌های آن انجام تا پایان سال آینده خبر می دهد.  مدیر کل ورزش و جوانان فارس در این رابطه گفت:درحالیکه برخی از پیمانکاران تا چندی پیش مطالبات خود را از پروژه های انجام شده درسال های گذشته دریافت نکرده بودند با پیمانکار زمین چمن حافظیه پس از رویش چمن این ورزشگاه تسویه حساب شده تا دست ما برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال به هیچ کجا بند نباشد.

حیدر علی کامیاب در مورد ورزشگاه شش هزار نفری شیراز نیز گفت: این ورزشگاه در سال گذشته 10 میلیارد تومان اعتبار گرفت و در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدوارم سال 97 به بهره‌برداری برسد.

* توریسم ورزشی یکی از راه های سالم و جذاب ارزآوری است

مدیر کل ورزش و جوانان فارس توسعه ورزش با حمایت از بخش خصوصی وسرمایه گذاری روی صنعت توریسم ورزشی را یکی از سیاست های اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد و افزود: توریسم ورزشی یکی از راه های سالم و جذاب ارزآوری به کشور محسوب می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: مشکلات بزرگ مالی که دولت در سال 95 و طی چند ماه 96 با آن درگیر بوده است باعث نشد تا ما دست روی دست بگذاریم و دست به هیچ کاری نزنیم. کامیاب با اشاره به تکمیل ۲۳۲ پروژه نیمه‌تمام ورزشی این استان در دو سال گذشته، گفت: ۱۴۰ پروژه‌ نیمه تمام ورزشی این استان تا یک سال آینده تکمیل می‌شود. وی ادامه داد: در ابتدای سال 94 تعداد 372 پروژه  نیمه تمام در ورزش استان فارس ثبت شده بود که در این مدت 232 پروژه به سرانجام رسیده و 500 هزار متر مربع فضای سرپوشیده به فضای ورزشی استان فارس اضافه شده است.

* ورزشگاه پارس شیراز از اول مهر میزبان بازی‌های دسته یک

مدیرکل ورزش و جوانان فارس  از برگزاری بازی‌های دسته یک فوتبال کشور در ورزشگاه پارس شیراز از اول مهرماه خبرداد.

وی با بیان اینکه امروز در شمال غرب شیراز از وجود ورزشگاه و زمین چمن استاندارد محروم هستیم خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان در این زمینه ساخت زمین چمن استاندارد را در برنامه دارد و امیدواریم با تعامل شورای اسلامی و شهردار جدید شیراز این مهم محقق شود.

* تعمیر و بازسازی دوباره ورزشگاه حافظیه

*رتبه برتر فارس در استفاده از ظرفیت خیران

  مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه بیش از 270 مکان ورزشی در دو سال گذشته در استان فارس ساخته شده و در بخشی از آن نیز  خیران مشارکت داشته‌اند، بیان کرد: در مجموع 59 مکان ورزشی توسط خیران افتتاح و برخی نیز در حال ساخت است که شامل زمین چمن مصنوعی و سالن سه هزار نفری سرپوشیده است.

کامیاب با بیان اینکه تا قبل از سال 94 خیران مشارکتی در ساخت طرح‌های ورزشی نداشتند، گفت:  خیران در حال حاضر بیش از 70 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرد‌ه‌ و در پی آن نیز  مجمع خیرین ورزشی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس تنها استان است کشور است که موفق شده از ظرفیت‌های خیران در عرصه ورزش بهره مند شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان فارس سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

* بازسازی مجموعه های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به سایر فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته اشاره کردو افزود: بخش تعمیرات مجموعه ورزشی شهید دستغیب همراه با چند سالن تخصصی دیگر شامل وزنه‌برداری و ژیمناستیک تعمیر و بازسازی شد.وی از دیگر فعالیت های امسال اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در کلانشهر شیراز را تعمیر و بازسازی استخرهای انقلاب و آزادی عنوان کرد و گفت: همچنین به منظور حمایت از ورزش بانوان بازسازی مجموعه ورزشی حجاب در برنامه قرار دارد و این مهم با جدیت دنبال می شود.مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه همچنین خانه کاراته و خانه تنیس استان فارس نیز در مجموعه پارس شیراز ساخته می‌شود تا پس از 39 سال شیراز دارای خانه تنیس شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی تا پنج سال آینده یک انقلاب عمرانی در حوزه ورزش و استان فارس اتفاق می‌افتد.کامیاب با بیان اینکه اداره کل ورزش استان فارس در میان سه استان برتر دارای جایگاه است گفت: در ورزش‌های همگانی نیز استان فارس در کشور جزء سه  استان برتر کشور است و  این نشان از اهمیت مردم به ورزش همگانی و پرداختن به این موضوع است. مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به جایگاه استان فارس در ورزش قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: این استان در این زمینه مقام نخست کشور را دارد و در سال گذشته ورزشکاران این استان بیش از یک‌هزار و 800 مدال کسب کردند که 70 مدال آن آسیایی و جهانی بوده و برای نخستین بار تک مدال آسیایی کشور در اسکی به نام استان فارس رقم خورد.

وی بیان کرد: در ورزش حرفه‌ای نیز در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان به تیم‌های باشگاهی کمک شد و امیدواریم امسال شاهد درخشش آنها در مسابقات کشوری باشیم.

کامیاب ادامه داد: هفته گذشته 400 میلیون تومان به صورت نقدی به باشگاه ها کمک کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به افزایش حدود دو برابری اعتبارات حوزه جوانان گفت: فارس نخستین استانی بود که در سال گذشته خانه جوان را ایجاد کرد و امسال باید در تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

* مشکل فوتبال فارس عدم تشخیص درست است

مدیر کل ورزش و جوانان فارس به مشکلات ورزش فوتبال در استان نیز اشاره کرد و گفت: مشکل فوتبال ما در استان عدم تشخیص درست است.

وی با انتقاد از اینکه بعضی نمی دانند در زمین فوتبال چه کاری باید انجام دهند، تصریح کرد: مشکل فوتبال و ورزش حرفه ای ما پول نیست بلکه مشکل عدم آسیب شناسی حرفه ای است.

* برنامه های پیش رو پایتختی جوانان جهان اسلام

در ادامه علی رضایی معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص پایتختی جوانان جهان اسلام آغاز ساخت کمپ توانمندسازی جوانان با اعتبار پنج میلیارد تومان در شهرستان سپیدان است که در آن علاوه بر جوانان استان فارس و ایران، سالانه 500 جوان از کشورهای اسلامی آموزش‌های توانمندسازی را فرا می‌گیرند. وی به برنامه های پیش رو پایتختی جوانان جهان اسلام تا پایان سال 2017 در شیراز اشاره کرد و گفت: برگزاری اولین نشست قرآنی جوانان جهان اسلام در اواخر ماه محرم، تورنمنت تفریحی ورزشی بعد از ماه محرم و صفر و نشست خبرنگاران جوان بعد از ماه صفر و در حاشیه اختتامیه از مهمترین برنامه های آینده این پایتختی است.

در پایان این مراسم که در سالن اجتماعات هتل مجموعه تفریحی پیست پولاد کف شهرستان سپیدان برگزار شد از خبرنگاران و عکاسان ورزشی حاضر در جلسه با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار