شهرستان اقلید یکی از شهرستان های فارس با وسعت ۷۱۴۶ کیلومتر مربع در شمال این استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 August 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهرستان اقلید از شمال به آباده، از جنوب به مرودشت و سپیدان، از شرق به خرم بید و پاسارگاد و از غرب به استان های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد منتهی می‌شود.
گوشه گوشه شهرستان اقلید از دشت های حاصلخیز و ارتفاعات برفگیر گرفته تا اماکن زیارتی و آثار تاریخی و مناطق گردشگری فراوان هرساله گردشگران زیادی را به میهمانی و ثبت لحظه‌های به یاد ماندنی دعوت می‌کند.
کریم شهریاری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید گفت: وجود بیش از ۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده واجب التعظیم و همچنین متبرک بودن این شهرستان به قدوم مبارک امام رضا (ع) باعث شده که سالیانه شاهد حضور تعداد زیادی از زائران و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در اقلید باشیم.
علاوه بر این اماکن مقدس وجود آثار تاریخی از جمله حوضچه دختر گَبر، کتیبه پهلوی، قلعه آسپاس، کاروانسراهای کِناس و شهرآشوب، و منبر و کتیبه مسجد جامع اقلید هم بر جذابیت های این شهرستان افزوده است.
اما آب و هوای خنک و دلپذیر اقلید باعث شده تفرجگاه‌های طبیعی و دل انگیز این شهرستان در فصول بهار و تابستان مملو از جمعیت باشد.
بر اساس آمار سالیانه بیش از یک میلیون نفر از اماکن مذهبی، تاریخی و تفرجگاه های طبیعی اقلید بازدید می‌کنند.
وجود قله بِل، بلندترین قله فارس در اقلید یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است که علاوه بر بهار و تابستان در فصول سرد سال هم میزبان طبیعتگردان و کوهنوردان زیادی از سراسر کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار