امسال ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان روستایی هزینه می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 13 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :عزیز الله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستائی بنیاد مسکن کشور در بازدید از شهرستان جهرم بر لزوم شتاب بخشی در بازسازی مناطق آسیب دیده و توسعه و بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی جهرم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: در کشور حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد، ۲ میلیون واحد در ۱۰ سال گذشته توسط سازمان بنیاد مسکن، نوسازی شده؛ اما بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آسیب پذیر در روستا‌ها وجود دارد.

عزیز الله مهدیان اضافه کرد: برنامه ریزی شده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان تا سال ۱، ۴، ۰، ۵ سالی ۲، ۰، ۰ هزار واحد ساخته شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بانک مرکزی به بانک‌های عامل در مرکز، این نوع تسهیلات را ابلاغ کرده است ادامه داد: پس از ابلاغ این اعتبارات به استان‌ها از طریق مقامات استانی برای پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: از محل حساب ۱۰۰ امام پارسال ۵۵ میلیارد تومان و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان برای کمک به ساخت مسکن محرومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مهدیان با بیان اینکه کمک‌های بلاعوض ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند روستایی تا سقف ۸ میلیون تومان پرداخت می‌شود، افزود: وام‌های قرض الحسنه نیز تا سقف ۱، ۵ میلیارد تومان در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص دریافت هزینه‌های تغییر کاربری بیان کرد: درآمد‌های حاصل از تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها تا ۷۰ درصد در همان روستا برای امور عمرانی و توسعه هزینه می‌شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در شهرستان جهرم ۱۰ فقره کمک بلاعوض ۴۰ میلیون ریالی و ۵ فقره تسهیلات طرح ویژه به ۵ نفر از خانواده‌های ۲ معلولی با همکاری اداره بهزیستی به واجدان شرایط پرداخت شده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار