هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ایران گفت: هیچکس به اندازه سعدی و حافظ شجاعت و جرات نقد زمانه خود را نداشته است زیرا این دو شاعر بزرگ هیچگاه مخاطب را نمی پیچانند و با صداقت جامعه را نقد کردند.
کد خبر: ۴۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 15 June 2015
تابناک فارس:داریوش ارجمند شامگاه یکشنبه در شب شعر بهار نارنج شیراز افزود: هیچ شیخی را در این روزگار نمی شناسم که به اندازه سعدی در ۷۰۰ سال پیش عشق را بشناسد و هیچ شیخی به اندازه سعدی طناز نیست.

وی ادامه داد: هیچکس به اندازه سعدی و حافظ شجاعت و جرات نقد زمانه خود را نداشته است زیرا این دو شاعر بزرگ هیچگاه مخاطب را نمی پیچانند و با صداقت جامعه را نقد کردند.

هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ایران تصریح کرد: پیروی از آموزه های سعدی برای جدایی جوانان از سرگردانی اخلاقی بسیار مهم است.

ارجمند تاکید کرد: وقتی از اخلاق سعدی و محتوای فرهنگ ایرانی تهی می شویم کار به جایی می رسد که آوازه های رپیستها فرهنگ را نابوده می کنند در حالی که برخی از صداها و آوازها همچون تصنیف های شجریان شعر حافظ را معنی می کنند.

وی یادآور شد: بی توجهی به محتوا و پیروی از فرمالیست باعث پایین آمدن ذوق مردم می شود تا آنجا که امروز هرکس حساب بانکی پر پول تر و خودرو شیک تری دارد محترم تر است.

هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ایران با بیان اینکه شیراز همواره شهر هنر و فرهنگ بوده، گفت: خاک شیراز نابغه پرور است و باید تا همیشه مأمن فرهیختگان و شاعران ایران باشد.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار