رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: بخش تولید دچار بحران قیمت تمام شده است و در این میان بخش دولتی نباید هزینه های اضافه را بر بخش خصوصی و تولیدکنندگان تحمیل کند.
کد خبر: ۴۷۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 17 August 2017
 جمال رازقی در نشست بررسی موانع فضای کسب و کار و چالش های پیش روی صنایع کنسروی استان فارس رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، گفت: هم اینک بخش تولید دچار بحران قیمت تمام شده است و در این میان بخش دولتی نباید هزینه های اضافه را بر بخش خصوصی و تولیدکنندگان تحمیل کند.

وی بیان کرد: امروز همه در کشور و استان فارس موظف به کمک به بخش تولید برای احیای اقتصاد کشور هستند نه اینکه بخش دولتی بخواهد هزینه هایی را که خود باید بپردازد از بخش تولید تامین کند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به موازی کاری در مباحث آموزش، بازرسی و نمونه برداری در دستگاه های دولتی گفت: بازرسی وظیفه حاکمیت است که قابل واگذاری نیست و مالیات هایی که از مردم دریافت می شود برای انجام چنین اموری است و نمی شود بخش خصوصی علاوه بر مالیات، هزینه های جداگانه ای را برای انجام کارهایی که حاکمیت دولتی دارد، پرداخت کند.

رازقی اظهار داشت: اداره نظارت و استاندارد باید در طول سال چندین آزمون را از واحدهای صنایع غذایی بگیرد در حالی که در برخی از موارد در نتایج این آزمون ها که در طول سال انجام می شود مغایرتی وجود ندارد از این رو می توان آنها را سالی یک بار انجام داد.

وی، با اشاره به درخواست فعالان بخش خصوصی مبنی بر حذف افزایش تعرفه گاز، گفت: شرکت گاز هیچ مصوبه قانونی برای افزایش تعرفه گاز واحدهای صنعتی ندارد و ضروری است به این موضوع رسیدگی شود.

رازقی با اشاره به اینکه با چنین کارهای اضافه ای نباید هزینه های دیگری بر قیمت تمام شده تولید وارد شود، اظهار داشت: مشکلات بخش خصوصی این استان را برای روان سازی شرایط تولید در شورای گفت و گو پیگیری می کنیم و چنانچه راهکار مناسبی در استان اتخاذ نشد آن را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: اتاق بازرگانی شیراز برای تقسیط ارزش افزوده و بخشش تا ۸۰ درصد جرایم مالیاتی، تفاهم نامه ای با اداره کل امور مالیاتی منعقد کرده است که در حال اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار