مدیر جهاد کشاورزی بوانات گفت: با توجه به سطح 4000 هکتار زیر شت انگور در بوانات لزوم تحقیقات در بهره وری بهتر و علمی این محصول بیش از پیش ملموس است.
کد خبر: ۴۸۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ 18 August 2017
تابناک فارس به نقل از حرف رسا:جلسه کارگروه تحقیقات کشاورزی بوانات با موضوع انگور با حضور مسولان مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس به همت مدیریت جهاد کشاورزی بوانات و با حضور فرماندار، مسولان و کارشناسان این مدیریت و کشاورزان برتر انگور کار در جهاد کشاورزی برگزار شد.

مهندس علی محمدی مدیر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات در این جلسه ضمن تشکر از توجه فرماندار بوانات به امر کشاورزی و حضور کارشناسان محترم مرکز تحقیقات کشاورزی فارس، انگور را بعنوان یک محصول استراتژیک در شهرستان بوانات عنوان کرد و گفت: شغل بیش از 85 درصد مردم بوانات کشاورزی است و انگور مهمترین تولید کشاورزی مردمان بوانات است.

وی افزود: با توجه به سطح 4 هزار هکتار زیر کشت انگور در شهرستان و مقام اول تولید این محصول در استان فارس لذا توجه به آموزش و کشاورزی مکانیزه و علمی در تولید هر چه بهتر این محصول در شهرستان لازم و ضروری است چرا که درآمد عمده مردمان این شهرستان به بازار و تولید این محصول در شهرستان بستگی دارد.

موسوی معاون و کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی بوانات نیز در این جلسه تولیدات باغی و زراعی در شهرستان بوانات را بسیار مهم در بازار استان و کشور برشمرد و اظهار داشت: شهرستان بوانات علاوه بر انگور در دیگر محصولات باغی مثل آلو، گردو، سیب، هلو، بادام و ... نیز در سزح استان سرآمد است و در برخی نیز مقام اول تولید را دارد و باید با علمی کردن این محصولات بازار استان و کشور را نیز بتوانیم تحت تاثیر داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: سطحی بودن آبهای شهرستان بوانات و وجود بیش از 500 دهنه قنات در این شهرستان در سالهای خشکسالی آسیب بسیار زیادی به کشاورزان وارد کرده که باید برای مدیریت آبهای شهرستان و بهره وری در زمینه کشاورزی تولیدات کشاورزی را بالا ببریم تا کشاورزان از این وضعیت خارج شوند.

درادامه نیز دکتر کرمی مسول مرکز تحقیقات انگور در مرکز تحقیقات کشاورزی فارس راههای کاشت، داشت و برداشت انگور را با توجیهات علمی برای کشاورزان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار