افزایش بی رویه ورکورد شکنی قیمت تخم مرغ به یک باره در بازار شهرستان صدای مردم شهرستان را درآورده است.
کد خبر: ۴۸۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 19 August 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:آشفته بازار مرغ و تخم مرغ به همین جا ختم نمی‌شود و هر دم از این باغ بری می‌رسد. یک روز افزایش قیمت مرغ و کاهش عرضه باعث صف‌‌های طولانی در مغازه‌‌ها می‌شود و روز دیگر افزایش چند برابری قیمت تخم مرغ  که شانه ای تا 15000تومان هم می رسد مردم را مجبور می‌کند این محصول غذایی را هم از سفره هایشان حذف کنند.

در اندراحوال این روزهای بازارشهرستان سپیدان و خرید و فروش مایحتاج مردم، آنچه در کنار سایر گرانی ها چشم نوازی می کند، گرانی مرغ و تخم مرغ است که با افزایش قیمت مردم را کلافه کرده است.

شهرستان سپیدان یکی از شهرستانهای موفق استان فارس در عرصه ی محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در کشور است که هر ساله مقدار قابل توجهی از محصولات توسط این استان روانه ی بازار داخلی و شهرهای دیگر می شود اما این روزها شاهد بی ثباتی در باراز کالاهای اساسی  از جمله گوشت و برنج و مرغ هستیم که موجب نارضایتی شهروندان سپیدانی شده است .نبود ثبات در قیمت، گرانفروشی و نظارت نداشتن برخی دستگاه‌های مربوطه در توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همواره موجب آزردن همشهریانی شده است که می خواهند خریدی در کالاهای اساسی داشته باشند .

یکی از شهروندان سپیدانی درگفتگو با خبرنگار مااظهار کرد: هر روز شاهد بی ثباتی درقیمت کالاها هستیم ومتاسفانه علی رغم اینکه دولت ادعا دارد که تورم کاهش یافته و کالاها ارزان می شود اما همچنان شاهدگرانی درکالاهایی همچون گوشت و مرغ وتخم مرغ ولبنیات در بازار هستیم لذا مسئولان باید به فکر نظارت بر بازار و مقابله با بی ثباتی‌های موجود باشند.

 وی میگوید: اگر این طور پیش برود و هر روز شاهد افزایش قیمت های خوراکی باشیم باید بنشینیم و تماشا کنیم چون نمی توانیم خرید کنیم! برخی کالاها در بازار گران شده است و برخی دیگر نیز در بازار گرانفروشی می کنند البته برخی از کالاها نیز به دست دولت گران شده و برخی دیگر، در سایه غفلت مسئولان، تغییرات قیمتی داشته است.

 در این روزها که سر همه گرم گران شدن مایحتاج اولیه مردم نظیر مرغ ، گوشت وتخم مزغ و مایحتاج اولیه خود است.  افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم از مرغ و گوشت و تخم مرغ ولبنیات و.... در روزهای اخیر تأثیرات روانی بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته است 

 گران شدن اصلی ترین مواد غذایی مایحتاج مردم در هفته های اخیر، مشکلی است که در روز های اخیر گریبانگیر جامعه شده است.دراین میان  مشاهده می شود که تنها گرانی نسیت که مردم با ان دست به گریبانند همچنین مردم با گران فروشی وافزایش قیمت ها از یک مغازه به مغازه دیگری نیز روبه رو هستند.

حال باید دید در چند روز آینده این بازار باز هم سیر صعودی خود همچنان ادامه میدهد وتاخت وتاز گرانی تا کی ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار