مدیر کل زندان های فارس اعلام کرد: پرونده 53 زندانی جرایم غیر عمد در نشست ستاد دیه این استان با حضور خیران بررسی و مقرر شد با همت خیران زمینه آزادی این زندانیان به زودی فراهم شود.
کد خبر: ۴۸۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 19 August 2017
سید حشمت الله حیات الغیب در نشست هیات امنای ستاد دیه فارس و بررسی عملکرد این ستاد، اظهار داشت: آمار جرایم مالی در فارس بالا است و این استان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.
 
وی بیان کرد: باید با همت ستاد دیه بکوشیم تا زمینه آزادی بیش از یک هزار و 200 زندانی جرایم غیر عمد را که هم اینک در زندان های این استان بسر می برند، مهیا کنیم.
 
حیات الغیب افزود: با تلاش ستاد دیه و کمک خیران استان فارس در سال 95 تعداد 412 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این استان از زندان آزاد شدند و این آمار باید در سال 96 افزایش یابد.
 
وی، با اشاره به اینکه استان فارس در جذب کمک های خیران، صلح و سازش و تخفیف از شاکیان در کشور مقام اول را دارد، اظهار داشت: برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، از ابتدای سال 96 تا کنون 11میلیارد ریال به صورت نقدی و 60 میلیارد ریال به صورت تعهدی جمع آوری شده که امیدواریم این کمک ها فزونی یابد.
 
او گفت: علاوه بر این، در نشست هیات امنا و بررسی عملکرد ستاد دیه فارس که از ابتدای سال جاری تا به حال برگزار شده، 536 میلیون ریال نیز از سوی اعضای هیات امنا برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شده است.
 
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: مدیر عامل ستاد دیه این استان به صورت چهره به چهره با زندانیان جرایم غیر عمد در زندان ها ملاقات می کند و از این طریق زندانیان واجد شرایط در اولویت برنامه های این ستاد برای آزادی قرار می گیرند.

آزادی 285 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در فارس
مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون 285نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های این استان آزاد شدند و تا پایان شهریورماه این رقم به 480 نفر خواهد رسید.
 
اصغر تراب پور افزود: 28 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که در مدت یاد شده از زندان آزاد شدند زن هستند و تا اتمام شهریورماه این تعداد به 37 نفر می رسد.
 
مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس اظهار داشت: هم اینک یک هزار و 274 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان تحمل کیفر می کنند که از این تعداد 912نفر زندانی مالی، 256 نفر مهریه و نفقه، و 56نفر حوادث کارگاهی است.
 
تراب پور گفت: استان فارس در جرایم مالی، مهریه و تصادف منجر به فوت درصدر استان های کشور قرار دارد که این آمار برای این استان قابل تامل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار