نشست تنظیم سند چشم انداز 20 ساله شهر اردکان به ریاست فرماندار سپیدان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس از سپیدان،
کد خبر: ۴۸۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 19 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:شبیر زارع خفری بعدازظهر امروز در نشست تنظیم سند 20 ساله شهر اردکان اظهار داشت: مبلمان شهری که یک ضرورت و زیبایی شهری نشاءت گرفته از چشم‌انداز و سندی است که ما ارائه می‌دهیم.

زارع خفری افزود: شهر مانند انسان یک موجود زنده است با این تفاوت که انسان به دنیا می‌آید، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و مشکلات و نیازهای او هم هم‌زمان بزرگ می‌شوند اما به علت فهم و آگاهی و روشن بودنش به اینکه سنین پیری به او دست خواهد داد مشکلات و نیازهای او کمتر و ازنظر جسمی نیز ضعیف خواهد شد اما شهر عکس این قضیه است به‌نحوی ‌که یک شهر مانند یک انسان متولد می‌شود و بزرگ و بزرگ‌تر شده و هرچه بزرگ‌تر می‌شود مشکلاتش پیچیده‌تر می‌شود و نیازمند برنامه‌های بلندمدت بیشتر است پس این امری طبیعی است که از ابتدا که یک شهر را طراحی می‌کنیم یک طرح پنج‌ساله نیز برای آن پیش‌بینی کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی رشد شهرها فراتر از برنامه‌های کوتاه‌مدت آن‌ها می‌باشد، تصریح کرد: گاهی ما شاهد هستیم که برنامه‌های کوتاه‌مدتی برای یک شهر دیده می‌شود اما در آینده این شهر به‌قدری بزرگ می‌شود که فراتر از برنامه 5 ساله یا 10 ساله رشد می‌کند.

فرماندار سپیدان این شهرستان را شهرستانی با قدمت دیرینه و متشکل از استعدادهای بالقوه بسیار معرفی کرد و افزود: امروزه مهم‌ترین صنعت در دنیا، صنعت گردشگری است که ما می‌توانیم شهرستان سپیدان را بااین‌همه پتانسیل بالا از حیث گردشگری مرکز کشور بدانیم.

زارع خفری در پایان ابراز امیدواری کرد که این سند در زمان کوتاه به‌گونه‌ای عمیق تهیه شود که آینده‌ای بسیار طولانی داشته باشد.

در ادامه معاون فرماندار سپیدان با بیان اینکه هدف از تدوین سند چشم‌انداز شهری افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان است، اظهار داشت: شهرستان سپیدان و شهر اردکان علی رقم اینکه قدمتی تاریخی دارند متأسفانه هنوز با جایگاهی که مدنظر شهر و شهروندان است فاصله زیادی دارد که امیدواریم با تهیه این سند گامی مؤثر در راستای توسعه شهر برداشته شود.

جهان خواه با اشاره به پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه گردشگری اظهار داشت: ازنظر جغرافیایی شهر اردکان سومین شهر در کشور ازنظر ارتفاع تا سطح دریا می‌باشد و همچنین دومین قله بلند استان یعنی کوه رنج در این شهرستان است که ضرورت دارد بستر به‌گونه‌ای محیا که رونق اقتصادی در تمام نقاط شهر دیده شود که این امر نیازمند یک برنامه سند چشم‌انداز می‌باشد که امیدواریم در آینده محقق شود.

شهردار شهر اردکان نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون مدیریت شهری در اردکان یک مدیریت سنتی بوده است و هیچ‌گونه برنامه برای آینده وجود نداشته است.

رهنما با بیان اینکه هدف از تهیه این سند مشخص کردن هدف و مسیر حرکت است، تصریح کرد: این سند یک سند فرادستی برای راه و مسیری است که شهردار و شورا باید طی کنند.

در پایان طرح مذکور توسط مشاورین طرح ارائه و هریک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار