مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: کمربندی شرقی شیراز به‌عنوان یک پروژه ملی در دستور کار راه و شهرسازی قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 20 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:فیروز تکاور گفت: مسیر بندرعباس، خاوران، سروستان، خرامه، ارسنجان به سعادت شهر به عنوان کمربندی شرقی شیراز و یک پروژه ملی است.

او اضافه کرد: اجرای این پروژه با هدف انتقال بخشی از ترافیک محور بندرعباس از طریق لار، جهرم و به شکل مستقیم به سعادت شهر در شمال فارس است.

تکاور با بیان اینکه اجرای این پروژه حدود 100 کیلومتر مسیر را کوتاه خواهد کرد، گفت: این پروژه جزو برنامه‌های اجرایی راه و شهرسازی فارس قرار دارد و اکنون تا خرامه آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: اکنون 30 کیلومتر مسیر حد فاصل ارسنجان به خرامه باقی مانده که اولویت اول این اداره کل به‌شمار می‌رود و بعد از تکمیل آن عملیات اجرایی مسیر ارسنجان به سمت سعادت شهر شروع می‌شود.

تکاور خاطرنشان کرد که مطالعات این بخش حین اجرای عملیات احداث محور خرامه به ارسنجان انجام می‌شود و مطالعات محور ارسنجان به سعادت شهر و عملیات اجرایی آن به سال 97 موکول می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در عین‌حال گفت: به دلیل حجم تصادفات در محور ورودی سعادت شهر به ارسنجان، در صورت تامین اعتبار از سوی فرمانداری، چند کیلومتر از این محور را تعریض خواهیم کرد تا پروژه اصلی روی آن انجام شود .

تکاور اصرار دارد که استان فارس از لحاظ وضعیت راهسازی به نقطه مطلوبی رسیده و اغلب محورهای شریانی این استان چهارخطه شده یا در مراحل پایانی تبدیل به چهارخطه است.

او با بیان اینکه امسال محور بخش پاسارگاد به گردنه خرسی و به سمت شهرستان اقلید را در برنامه اجرایی قرار داده‌ایم، افزود: به‌زودی عملیات این محور را به پیمانکار ابلاغ می‌کنیم و 7 کیلومتر از مسیر شامل عملیات زیرسازی و آسفالت را انجام می‌دهیم؛ بخشی از گردنه که مردم و به‌خصوص عشایر برای عبور از آن مشکل دارند تلاش خواهیم کرد که خاک برداری آن را امسال شروع کنیم و زیرسازی و بقیه موارد را در سال 97 انجام دهیم.

تکاور اضافه کرد: تلاش ما این است که این محور را به شهرستان اقلید ارتباط دهیم چرا که مسیر بسیار مهمی است و شهرستان پاسارگاد را در ادامه به جاده جدید شیراز اصفهان متصل خواهد کرد .

وی در خصوص زیر گذر سه راهی پاسارگاد که به صورت نیمه تمام رها شده است نیز گفت: این زیرگذر و سه راهی نیاز به یک باز بینی دارد چنانچه این باز بینی انجام شود قطعا اجرای آن از وضعیت کنونی مطلوب‌تر خواهد بود.

تکاور برای اجرای طرح‌های یاد شده اعتباری معادل 10 میلیارد تومان را برآورد و اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد به دلیل مسیر گردشگران به مجموعه تاریخی پاسارگاد سه راهی بخش پاسارگاد را به سرانجام برسانیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار