برای نخستین بار گیاه روغنی کاملینا در راستای اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویی کازرونی به زیرکشت رفت.
کد خبر: ۴۸۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:محمد زاده رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان کازرون گفت: توسعه کشت گیاهان دانه روغنی که بتواند به‌خوبی در الگوی کشت رایج مناطق مختلف کشور قرار گیرد و تأمین‌کننده بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور باشد در دستور کار برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار دارد.


وی افزود: در پژوهش‌های مختلف نشان داده‌شده است که گیاه روغنی- دارویی Camelinasativa احتیاجات آبی بسیار کمتر و مقاومت به سرمای بهاره بیشتری نسبت به سایر گیاهان روغنی به‌ویژه کلزا دارد و با توجه به اینکه تولید کاملینا هزینه کمتری نسبت به سایر دانه‌های روغنی دارد در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است.


محمد زاده ادامه داد: علاقه به کشت گیاه روغنی (کاملینا) به دلیل نیازهای حداقلی آن برای آبیاری و کود و چرخه عمر کوتاه‌تر نسبت به دیگر گیاهان دانه روغنی مرسوم از جمله کلزا، سویا و آفتابگردان و درصد بالای اسیدهای چرب امگا 3 است و مهم‌ترین مزیت آن مقاومت فوق‌العاده آن به خشکی و سرمای بهاره است.


رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی کازرون اظهار داشت: گیاه روغنی- دارویی کاملینا به‌صورت پژوهشی برای نخستین بار توسط خانم مرضیه حسنی بلیانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اگرواکولوژی در روستای بلیان شهرستان کازرون کشت شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار