مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از راه‌اندازی و تجهیز 24 محور استان به سامانه تردد شمار همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 21 August 2017


تابناک فارس به نقل از فارس:مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: تا پیش‌از این 78 محور استان به سامانه تردد شماری مجهز بود که تعداد محورهای تحت پوشش این سامانه همزمان با هفته دولت و با افزایش 31 درصدی به 102 محور خواهد رسید.

علیرضا سیاه پور ادامه داد: سامانه‌های تردد شماری به‌عنوان یکی از دستگاه‌های ITS و با به‌کارگیری اطلاعات، ارتباطات و فناوری‌های کنترلی در جهت بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای عمل کرده و با ابزار و امکانات مناسب به کاربران جاده‌ای برای اتخاذ تصمیم بهتر و مناسب‌تر یاری می‌رساند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس خاطرنشان کرد: اطلاعات استخراج‌شده از دستگاه‌های تردد شمار به همراه تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری، در مرکز مدیریت راه‌های فارس تجمیع گردیده و علاوه بر تحلیل آماری و محتوایی داده‌ها، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به مسئولین ذی‌ربط در صورت لزوم صورت می‌پذیرد.

سیاه پور مطرح کرد: اطلاعات دستگاه‌های تردد شمار از طریق شبکه فیبر نوری یا دستگاه‌های ماهواره‌ای در اختیار مرکز مدیریت راه‌های کشور قرارگرفته و پس از پردازش و تبدیل این اطلاعات به نمایه‌های گرافیکی، وضعیت لحظه‌ای ترافیک جاده‌ای بارنگ‌های مختلف در سایت اینترنتی به نشانی www.141.ir به اطلاع کلیه کاربران می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس از جایگاه ویژه‌ای در حمل‌ونقل کشور برخوردار می‌باشد، بر لزوم گسترش تعداد تردد شمارها برای استخراج دقیق آمار و اطلاعات میزان تردد و تحلیل کاربردی آن به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای افزایش ایمنی تردد و نگهداری راه‌ها تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار