استاندار فارس گفت: مجتمع های مسکن مهر سرمایه های ملی هستند و نباید هیچیک از واحدهای این مجتمع ها خالی از سکنه بماند.
کد خبر: ۴۸۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک فارس ، سید محمد علی افشانی در نشست تامین مسکن محرومان استان فارس در شیراز افزود: در مکان هایی که واحدهای مسکن مهر خالی مانده است به ویژه در مناطقی که در مجاورت شهرها قرار دارند باید این واحدها به افراد نیازمند واگذار شود.
وی بیان داشت: دستگاه های متولی باید انشعاب های آب، برق، گاز و خدمات مورد نیاز واحدهای مسکن مهر را به صورت رایگان تامین کنند تا از این سرمایه های ملی که بدون استفاده مانده است، بهره برداری شود.
استاندار فارس با تاکید بر این که صاحب خانه شدن افراد مستضعف از وظایف مسئولان است، گفت: تسهیلات مورد نیاز برای ساخت مسکن محرومان باید در این استان سازماندهی شود.
افشانی افزود: در سال 95 در استان فارس سه هزار واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان ساخته و تحویل داده شد که از این تعداد، یک هزار واحد مسکونی آن به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد واگذار شد.
افشانی ادامه داد: اگر از ابتدای انقلاب، سرمایه ها را صرف ایجاد اشتغال تولیدی و مسکن در روستاها کرده بودیم امروز وضعیت بهتری داشتیم و با برخی از روستاهای متروکه مواجه نبودیم.
استاندار فارس به ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها پرداخت و اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که با هزینه کم می توان در مناطق روستایی ایجاد اشتغال کرد، استفاده از اینترنت روستایی است.
افشانی گفت: روستاییان می توانند برای محصولات تولیدی خود به ویژه بازاریابی و فروش صنایع دستی از اینترنت بهره گیرند و تولیدات خود را از این طریق و بدون واسطه به همه کشورها معرفی کنند.
وی بیان کرد: افزون بر این با توجه به افتتاح بزرگ ترین کارخانه تولید پنل های خورشیدی در استان فارس، روستاییان می توانند با تامین پنل، به عنوان شغلی پایدار اقدام به تولید برق و فروش آن کنند.
افشانی ادامه داد: باید دیدگاه خود را از شغل های سنتی در روستاها به شغل های مدرن و مبتنی بر فناوری تغییر دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار