مجموعه تاریخی کاروانسرای صفاشهر میزبان دومین جشنواره آیینی سنتی مناطق فارس و استانهای همجوار است.
کد خبر: ۴۸۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 21 August 2017
تابناک فارس:دومین جشنواره  آیینی درمجموعه تاریخی کاروانسرای صفاشهر از ١تا٤ شهریور ماه در آستانه هفته دولت با هنرنمایی هنرمندان  موسیقی، نمایش، هنرهای تجسمی، انجمن ادبی، اهل قلم، خوشنویسی فیلم و عکس در محل کاروانسرای صفاشهر به مدت٤شب از ساعت ٢٠تا ٢٢ به اجرای برنامه می پردازند.

دبیر دومین جشنواره آیینی سنتی خرم بید هدف از اجرای هنرهای بومی وسنتی را زنده نگه داشتن آیینهای کهن نیاکان و آنچه به مانایی و پویایی فرهنگ کمک می کند دانست و گفت: توجه واهمیت و بها دادن به خرده فرهنگ ها که به تبلور و مانایی ارزش های ماندگار می انجامد از اهداف این برنامه است.

خداداد عرب جعفری افزود: این جشنواره  به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان خرم بید در آستانه نکوداشت هفته دولت برگزار خواهد شد؛ انجمن فرهنگی هنری و ادارات شهرستان بخصوص شهرداری صفاشهر و شرکت برق صفاشهر و اداره میراث فرهنگی نقش موثری در آماده سازی مکان اجرا و و انجام روشنایی وبرگزاری نمایشگاههای صنایع دستی دارند و در بخش خصوصی صاحبان معادن از حامیان مالی این بر نامه هستند که  جای سپاسگزاری و قدردانی از این عزیزان دارد.

عرب جعفری در ادامه به تشریح برنامه های این جشنواره ها پرداخت و گفت: در شب اول با هنرنمایی گروه موسیقی به سرپرستی عباس سرافراز از شیراز، در شب دوم با عنوان شب «شعر آهنود» با حضور شاعران معاصر، علیرضا بدیع و صنم نافع (غزل سرا) و گروه موسیقی چکاد صفاشهر به اجرای برنامه  می پردازند.

وی ادامه داد: در شب سوم گروه موسیقی ترکی قشقایی به هنرنمایی می پردازند و در شب چهارم گروه موسیقی از استان کهکیلویه، شهرکرد و نمایش آیینی گندم از گروه نمایش صفاشهر به کارگردانی مهدی مصلح به روی صحنه می روند؛ جشنواره با مجری توانای فارس آقای اکبر طیبی هدایت و رهبری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار