معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای فارس گفت: آب‌رسانی از خط دوم سد درودزن به شیراز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا تابستان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۴۸۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:نوذر جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به پروژه تامین آب شرب شیراز از طریق خط دوم سد دورودزن، اظهار داشت: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است که در حال فعالیت است و تاکنون این پروژه پیشرفت 60 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه این پروژه در حال ساخت است، افزود: امید است تابستان سال 97 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه تاکنون 250 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و امسال نیز 76 میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شده است، گفت: در واقع دلیل تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی کمبود منابع مالی است.

وی با بیان اینکه در کل استان فارس برای شهرهایی که نیاز به آب شرب دارند پروژه‌هایی در حال انجام یا در حال مطالعه است، اظهار داشت: در شهرهایی مثل فسا، جهرم، داراب و شیراز نگاه دولت برای تامین آب، استفاده از آب‌های سطحی است که منابع مطمئن و غیرمتزلزل هستند.

جلالی با بیان اینکه تا 4 ماه آینده روستاهای بین سد رودبال و ایج و شهر ایج آب‌رسانی می‌شوند، افزود: قرار بود در فاز نخست از طریق سد سیوند آب‌رسانی به ارسنجان و پاسارگاد انجام شود که چون این سد آبگیری مناسبی نداشت در حال حاضر با حفر 6 حلقه چاه آب این دو شهرستان تامین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار