مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور)چندین طرح توسعه و تامین آب در این استان با صرف 150 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۸۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید رضا دهقانی با اشاره به اینکه آبرسانی به شهر داراب از محل سد رودبال از جمله طرح هایی است که در هفته دولت افتتاح می شود، اظهار داشت: سد رودبال باکیفیت ترین آب های سطحی را در کشور دارد و با بهره برداری از این طرح مشکل تامین آب شهر داراب تا حدودی رفع می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس افزود: برای اجرای این طرح، مخزن پنج هزار متر مکعبی و خط انتقال نیز در نظر گرفته شده است و فاز نخست تصفیه خانه آب داراب و زرین دشت نیز وارد مدار می شود.
به گفته دهقانی، در هفته دولت امسال با صرف 40 میلیارد تومان فرآیند انتقال آب به لارستان از محل سد سلمان فارسی نیز به بهره برداری می رسد.
او افزود: آب لارستان پیشتر از محل رودخانه تامین می شد و همین امر مشکلاتی را در پی داشت اما با بهره برداری از خطوط انتقال آب به این شهرستان که با احداث 140 متر تونل و جاده دسترسی به سد سلمان فارسی میسر شده است آب با کیفیت مناسب وارد تصفیه خانه می شود.
دهقانی، بهره برداری از شبکه های انتقال آب سد تنگاب را از دیگر طرح های هفته دولت اعلام کرد و گفت: آب از طریق این شبکه ها در اختیار کشاورزان منطقه قرار می گیرد و یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به جز اراضی که زیر کشت برنج و شلتوک رفته از آب کشاورزی سد تنگاب بهره مند می شوند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس، بهره برداری از پنج کیلومتر خطوط انتقال نوسازی شده آب شهرستان فسا را از دیگر طرح های هفته دولت برشمرد و گفت: خط انتقال آب به این شهرستان از محل موسوم به چاه های مهدی آباد بازسازی و نوسازی شده است.
دهقانی، بیان کرد: افزون بر این امسال در هفته دولت، عملیات اجرایی معادل 150 میلیارد تومان طرح های توسعه آب و خاک نیز آغاز می شود.
او اظهار داشت: احداث خطوط انتقال آب از سد درود زن به شهرستان های خرامه و مرودشت و روستاهای در مسیر و پروژه اصلاح 29 کیلومتر خط انتقال آب به زرین دشت از جمله این طرح هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار