استاندار فارس گفت: باید همه تلاش های دست اندرکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) بر توانمندسازی و خود کفایی مددجویان زیر پوشش این کمیته متمرکز شود تا عده بیشتری از آنها بتوانند از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شوند.
کد خبر: ۴۸۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 23 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمد علی افشانی، در همایش مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه جنوب کشور در شیراز افزود: توانمند سازی مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی تنها از طریق تعلیم و تربیت، افزایش سطح آگاهی و دانش این افراد میسر است.
وی بیان داشت: همگان موظف هستیم برای توانمند سازی آنها تلاش کنیم و به طور ویژه بر موضوع افزایش دانش و دانایی آنها تمرکز داشته باشیم.
استاندار فارس گفت: براساس فرمایش حضرت علی (ع) تعلیم و تربیت حقی است از مردم که بر گردن حاکمان است اما باید توجه داشت که تعلیم و تربیت تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه به معنی چگونه زیستن هم هست از این رو انسان نباید محتاج دیگران باشد بلکه باید با اعتماد به نفس و خود باوری به نقطه ای برسد که احساس بی نیازی کند. 
افشانی بیان کرد: اگر چه هدف از تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک به نیازمندان و تسکین درد دردمندان بود اما بر این باوریم که باید با جدیت در روش، منش و رویکرد به این نهاد، تغییراتی ایجاد شود تا تلاش عده ای تنها این نباشد که زیر پوشش این نهاد قرار گیرند. 
وی اظهار داشت: زندگی انسان ها در پشت اراده آنها نهفته است و افراد بزرگی همچون مرحوم دکتر محمود حسابی با اتکای به اراده و تلاش خود توانستند در زندگی موفقیت های بزرگ به دست آورند.
وی ادامه داد: مرحوم بهمن بیگی هم بر روی دانایی فرزندان عشایر کار کرد و نام نیکی از خود به جای گذاشت و باید بدانیم که رضای خداوند در رضای مردم به ویژه افراد مستمند است.
استاندار فارس افزود: نوعدوستی و درد مردم داشتن از شاخص های اصلی انسان بودن به شمار می رود و داشتن احساس مسئولیت اجتماعی و نوعدوستی از دیرباز در فرهنگ ما نهادینه شده است.
وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: کارکنان این نهاد حمایتی اگر به کار خود به عنوان یک شغل بنگرند حاصلی نخواهند داشت اما اگر با هدف اینکه می خواهند گره ای از مشکلات افرادی بگشایند که کسی را ندارند بی شک کار بزرگی انجام می دهند که هم در دنیا و هم در آخرت سربلند خواهند بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار