ستاندار فارس گفت: کسانی که قانون را نادیده می گیرند و نسبت به حاکمیت آن بی توجه هستند به تلاش های گذشتگان و کسانی که برای حاکمیت قانون کوشش بسیار کردند خیانت می کنند.
کد خبر: ۴۸۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 23 August 2017
تابناک فارس:مهندس سید محمد علی افشانی در آیین توديع شهردار و اعضاي دوره چهارم شوراي شهر شيراز و تحلیف اعضای شورای پنجم اين شهر، افزود: ما باید بدانیم که قوانین زمانی وضع شدند که انسان ها درد و رنجی داشتند و برای رفع آن ها این قوانین وضع شد و بنابراین باید قوانین محترم شمرده شوند.
وی با تاكيد بر اين كه با تسلط بر قانون مي توانيد وظايف تان را خوب انجام دهيد، ادامه داد: باید قانون را مبنای عمل خود قرار دهیم و اگر قانون را ملاک عمل و کارهای خود قرار دهیم کسی نمی تواند ما را مواخذه کند.
استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم محترم شمردن حقوق مردم، افزود: اگر در راه خدمت به مردم، منافع مردم و شهر را بر منافع جناح و منافع شخصی و خانوادگي ترجیح دهیم مردم متوجه خواهند شد و قدردان خواهند بود و روزی که می خواهیم مسئولیت را به دیگری واگذار کنیم به خوبی بدرقه خواهند کرد.
افشانی افزود: اعضای شوراهای شهر و روستا باید حقوق مردم را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند.
وي با بيان اين كه در جریان انتخابات تاکید ما بر رعایت قانون و صیانت از رای مردم در جهت تقویت نهاد انتخابات بود، گفت: تقويت نهاد انتخابات محقق می شود که مردم به برگزار کنندگان انتخابات اعتماد داشته باشند و اين اعتماد با زبان صورت نمي گيرد؛ بلكه با عمل امكان پذير است؛ چنان كه مولوي در وصف اميرالمونين(ع) مي گويد:
شير حقم نيستم شير هوا
فعل من بر دين من باشد گوا
مهندس افشاني افزود: تقویت نهاد شورا هم در حقیقت تقویت نهاد انتخابات و حرمت گذاشتن به خون تمام کسانی است که جان خود را فدا کردند تا امروز شهرهای ما به این شکل اداره شوند.
استاندار فارس ضمن قدردانی از تلاش های شورای چهارم و شهردار سابق شیراز و با تاكيد بر اين كه اين شورا كارنامه موفقي از خود بجا گذاشته است، ادامه داد: با شناختی که از حوزه فعالیت شهرداری داریم به خاطر اقدامات و فعالیت هایی که داشتند قدردانی می کنم که حتما کم نظیرترین مرکز استان و کلانشهری است که با وضعیت مطلوبی شهر را تحویل می دهند.
افشانی از اعضای شورای پنجم شهر شیراز خواست که بافت قدیم و حاشیه شهر شیراز را ساماندهی کند تا چهره این مناطق متفاوت از آنچه امروز است، باشد.
وي با اشاره به اين كه شهرداري شيراز هم اكنون حدود چهار هزار ميليارد تومان طلبكاري دارد، گفت: شوراي پنجم شهر شيراز بايد روز آخر كاري خود در زمينه اين سرمايه با توجه به ارزش روز، پاسخگو باشد.
استاندار فارس با تاكيد بر اين كه حق آدمي براي من بسيار مهم است و هيچ مطلب و نكته اي مهم تر از حق آدمي نيست، ادامه داد: اگر حق آدمي محقق شود، عدالت حاكم خواهد شد؛ تنها راه رسيدن به عدالت آزادي است و انتظار آزادي بدون عدالت مانند انتظار باران بدون ابر است.
مهندس افشاني با بيان اين كه قدرت انتخاب، حاصل خون ميليون ها انساني است كه در طول تاريخ در خون خود خفتند تا به مردم بياموزند كه اداره امور مردم با خرد جمعي ميسر است و بايد بدانيم وقتي كه انتخاب شديم بر خون ميليون ها انسان تكيه زده ايم نه يك صندلي.
وي ادامه داد: ارزش های زیست محیطی شهر نباید فروخته شود، این ارزش ها باید برای نسل های بعدی گذاشته شود و اگر بنا است توسعه پایدار شکل گیرد این کار باید با حفظ حقوق نسل های آینده همراه باشد.
استاندار فارس با بيان اين كه اين استان امن ترين و آرام ترين استان كشور محسوب مي شود، گفت: در استان فارس هر كس جايگاه خود را مي شناسد و استان در مسير توسعه قرار گرفته است.
مهندس افشاني با اشاره به اين كه در نيمه دوم سال 94 و سال 95، 44 درصد از كل مصوبات صندوق توسعه ملي به ميزان بيش از يك ميليارد دلار به استان فارس اختصاص يافته است، اظهار داشت: نرخ بيكاري استان فارس بعد از 12 سال كمتر از نرخ متوسط بيكاري كشور شد و در حالي كه نرخ بيكاري كشور از 11 به 12.4 درصد افزايش يافته است نرخ بيكاري استان از 12.1 به 11.4 درصد در هفته آخر اسفند 95 رسيده است.
وي ادامه داد: بر اساس اين گزارش ميزان بيكاري كشور در بهار 96 به 12.9 و نرخ بيكاري استان فارس از 11.4 به 9.8 درصد رسيده است و اين آمار درستي است زيرا در چهار ساله دولت تدبير و اميد 770 روستا گازرساني شده است در حالي كه در 50 سال گذشته 604 روستا گازرساني شد و گازرساني به 100 روستا نيز در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد.
استاندار فارس با اشاره به اين كه ميزان سرمايه گذاري مصوب در چهار ماهه نخست سال 96 در استان 250 برابر كل سرمايه گذاري در سالهاي 93 و 94 بوده است، تصريح كرد: استان در سايه همدلي، هماهنگي و وحدت در مسير توسعه قرار گرفته است.
مهندس افشاني با بيان اين كه شيراز پاك ترين كلان شهر كشور است كه بايد اين شرايط حفظ شود، افزود: شهر زيست پذير مهم ترين شاخص بهبود كيفيت زندگي در شهر است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وی افزود: درآمد شهر نباید از راه فروش تراکم حاصل شود چرا که این بدترین راه کسب درآمد و خیانت به نسل های آینده است.
استاندار فارس همچنین از شورای پنجم خواست که اهتمام ویژه به اجرای خطوط مترو شهر شیراز داشته باشند.
افشانی افزود: یکی از کارهای اساسی و مهم که می شود در شهرها انجام داد توسعه حمل و نقل عمومی ریل پایه است.
وی اظهار کرد: با توجه به تصویب 770 میلیون دلار از سوی شورای اقتصاد برای اجرای خط 2 مترو شیراز، شورای پنجم این کار را با جدیت دنبال کند چرا که مقدمات کار فراهم است. 
استاندار فارس افزود: شورای پنجم و شهرداری شیراز همچنین به ساماندهی رودخانه خشک این شهر نیز توجه ویژه داشته باشد.
افشانی گفت: وزیر راه و شهرسازی قول تامین 50 درصد اعتبار این کار را داده است و شورا و شهرداری هم باید این کار را تا رسیدن به نتیجه با جدیت دنبال کنند.
وی ادامه داد: سد تنگ سرخ هم باید با رعایت تمام مسائل فنی و زیست محیطی اجرا شود و قطعا با ساماندهی رودخانه خشک، شهر شیراز به عنوان بهترين مركز استان كشور، احیا خواهد شد.
در این آیین اعضای شورای پنجم شهر شیراز پس از ادای سوگند فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.
شورای اسلامی شهر شیراز 13 عضو اصلی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار