کد خبر: ۴۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 16 June 2015
مردم و مسئولان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام خود را برای ماه میهمانی خدا آماده می کنند .
میهمانان ماه خدا در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به استقبال بهار قرآن می روند.
سومین حرم اهل بیت علیهم السلام هر ساله شاهد برگزاری برنامه های معنوی بسیاری است و مردم و مسئولان فارس همواره می کوشند تا با برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های رمضانی، از برکات این ماه بهره مند شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در این باره می گوید: هم زمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی با همکاری بیش از 300 روحانی بومی و غیربومی در بقاع متبرکه استان اجرا می شود.
حجت الاسلام سیّد عباس موسوی می افزاید: در این طرح معنوی، برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان شامل ترتیل خوانی، جز خوانی و برگزاری مراسم دعا و افطاری با عنوان سفره های آسمانی اجرا می شود.
وی همچنین از حضور قاریان نامدار داخلی و خارجی در محافل انس با قرآن در شهرستان های مختلف خبر داد و گفت: هماهنگی لازم برای حضور فاروق احمد احمد ضیف، قاری مصری در شهرستان های فارس صورت گرفته و این قاری ممتاز بین المللی از هشتم تا هجدهم رمضان در نقاط مختلف استان آیات قرآن کریم را تلاوت خواهد کرد .
برگزاری ویژه برنامه های طب اسلامی در بقاع متبرکه فارس یکی دیگر از برنامه های اوقاف و امور خیریه فارس در ماه مبارک رمضان است.
در این برنامه که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور مردم روزه دار در بقاع متبرکه ، مساجد و حسینیه های شاخص استان برگزار می شود، کارشناسان با ارائه توصیه های بهداشتی و نحوه صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان، روزه داران را در بهره گیری بیشتر در این ماه یاری می کنند .
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس هم در این باره می گوید: سه مسابقه بزرگ قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان برای بهره مندی هر چه بیشتر این روزه داران از سفره گسترده الهی برگزار می شود که هشتمین دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن کریم با عنوان نورالهدی، سومین دوره سراسری تلاوت و چهارمین دوره مسابقات تسنیم از جمله این طرح هاست .
حجت‌الاسلام ولی‌الله محمودی‌نژاد همچنین از برگزاری هزار جلسه ختم قرآن کریم با حمایت تشکل های مردمی، مساجد و بقاع متبرکه، برپایی مراسم جز خوانی در جوار آرامگاه خواجه اهل راز حافظ شیرازی، برگزاری 50 کلاس آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن و محفل بزرگ قرآنی با حضور بانوان منتخب کشور در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد .
حجت الاسلام غلام حسین نیازی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس هم می گوید : این دبیرخانه با برگزاری محافل انس با قرآن، جز خوانی، روخوانی، روان خوانی، دوره های آموزشی تدبر در قرآن، همکاری در اجرای طرح قرآنی 1448، آموزش سبک زندگی بر اساس آیات قرآن، طرح اوقات فراغت آسمانی ها، بیان احکام روزه و روزه داری برای روزه اولی ها، پاسخ گویی به شبهات دینی با موضوع اصول و عقاید نماز و روزه از جمله برنامه های رمضانی هزار و 50 کانون فرهنگی ، هنری مساجد استان است .
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در ماه بهار قرآن برنامه های قرآنی ویژه ای اجرا می کند.
برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور در شیراز از جمله این برنامه ها است .
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز هم در این باره می گوید: جشنواره شهر قرآنی، شهروند قرآنی برای افزایش شور و شوق معنوی شهروندان سومین حرم اهل بیت در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود .
محمد فرخ زاده می افزاید: فضاسازی تصویری شهر، برپایی ایستگاه های افطاری با عنوان ساده اما صمیمی، برپایی محفل انس با قرآن، تورهای گردشگری مذهبی، مسابقه کاریکاتور اسراف کاران به بهشت نمی روند، تولید سی دی های صوتی آوای ماندگار از موذنین معروف، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان، مسابقه عکاسی از سفره های ساده افطاری و مسابقه خوشنویسی آیات و احادیث از جمله برنامه های مناطق دهگانه شهرداری شیراز است .
حرم های مطهر احمدبن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین نیز میزبان روزه داران و قاریان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اند .
برچسب ها: ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار