پس از واردات آب معدنی‌های ۴۰ هزار تومانی و استقبال عده‌ای از آنها؛ حالا آغوش ایران به روی آب‌های معدنی ۷۰ هزار تومانی‌باز شده است که هنوز مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته است!
کد خبر: ۴۸۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 03 September 2017
تابناک فارس به نقل از پارسینه: در حالی این روزها شاهد افزایش قیمت آب‌های معدنی داخلی هستیم که به تازگی آب‌های معدنی به کشور وارد می‌شود که با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد. پس از واردات آب معدنی‌های ۴۰ هزار تومانی و استقبال عده‌ای از آنها؛ حالا آغوش ایران به روی آب‌های معدنی ۷۰ هزار تومانی‌باز شده است که هنوز مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته است!

چندی پیش رسانه‌ها از فروش آب معدنی ۳۰۰ میلی لیتری کوهای آلپ فرانسه با بسته بندی به صورت افشانه (اسپری) به قیمت ۷۰ هزار تومان در ایران پرده برداشتند. پیش از این نیز در کشور شاهد فروش آب معدنی‌های خارجی با نرخ‌های باور نکردنی بوده‌ایم. 

فروردین ماه سال جاری بود که توزیع دو برند آب‌معدنی و آشامیدنی فرانسوی با قیمت‌های۷ تا ۴۰ هزارتومانی در بازار آغاز شد و دبیر انجمن آب‌های آشامیدنی و معدنی ایران، فروش این محصولات را غیرقانونی و قاچاق دانست. اما تیر ماه امسال بود که پیمان فروهر اعلام کرد که واردات آب معدنی فرانسوی منعی ندارد و با مجوز قانونی انجام می‌شود.

بدین ترتیب مدتی است که برند دیگری از آب‌معدنی به‌صورت افشانه (اسپری) درمکان‌های لوکس به فروش می‌رسد و برای آن بازاریابی می‌شود این آب معدنی با قیمت ۷۰ هزار تومان در برخی مناطق تهران به فروش می رسد.

از سوی دیگر به دنبال انتقادات زیاد برای واردات دو نوع آب معدنی فرانسوی مجوز واردات آنها تعلیق شد. از فروردین ماه امسال توزیع دو برند آب معدنی فرانسوی به نام‌های آب معدنی "پرییر" و "اویان" در بازار آغاز شده بودکه انتقادات زیادی را به دنبال داشت. به اعتقاد منتقدین با توجه به تولیدکنندگان داخلی بازار نیازی به واردات این نوع آب‌های معدنی را ندارد اما متاسفانه با وجود تمام این موارد تغییری در توزیع این بطری‌ها در سطح شهر به وجود نیامد.

به گفته مسئولان مربوطه با پیگیری‌های به عمل آمده اخیرا مجوز واردات این دو مدل آب معدنی فرانسوی تعلیق شده  و امکان واردات آن وجود ندارد. قیمت بطری آب معدنی گاز دار "پرییر" از ۷ هزار تا ۹ هزار تومان و بطری آب معدنی "اویان" از ۳۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان است.

حالا به دنبال اخبار واردات آب معدنی نمایندگان مجلس نیز درصدد هستند تا سوالاتی را از نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت بپرسند. یکی از نمایندگان مجلس اخیرا از ارجاع سوال از وزیر صنعت و معدن درباره واردات محصولات لبنی از عربستان و آب معدنی به کمیسیون صنایع خبر داده است.

محمد‌جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: خلاصه طرح سوالات آمده است که آیا مسئولان وزارت صنعت و معدن از ورود کالا‌های لبنی از عربستان مطلع بوده اند یا خیر؟ اگر از واردات کالا‌ها اطلاع داشته‌اند با توجه‌ به اینکه واردات این گونه کالا‌ها به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند و از طرف دیگر این گونه مواد توسط معاندین تولید می‌شود آیا اقدامی به منظور خروج و یا جلو‌گیری از ورود کالا‌ها انجام داده‌‌اند و یا خیر؟ او همچنین گفته است که بررسی واردات آب معدنی خارجی نیز از جمله محور‌های این سوالات است.

متاسفانه کشورمان به مامنی برای فروش کالایی تبدیل شده که حتی در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته اروپایی نیز کمتر به فروش برسد! در این میان، آغوش باز ایران به روی کالاهای لوکس باعث شده که برخی از کشورهای پیشرفته همچون فرانسه در کنار فروش کالا و خدمات خود برخی از کالاهای کم‌ارزش خود را با بسته‌بندی لوکس به ایران وارد کنند که البته با استقبال خوبی هم روبه رو می‌شود!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار