معاون مجلس سنای شیلی که به استان فارس سفر کرد تمایل کشورش را برای تبادل فرهنگی با استان در قالب برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و خواهرخواندگی شیراز با یکی از شهرهای شیلی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 05 September 2017
بوره گزارش تابناک فارس:خیدو خیراردی معاون مجلس سنای شیلی گفت:پیشنهاد برگزاری یک نمایشگاه بزرگ در کاخ ریاست جمهوری شیلی برای نشان دادن جاذبه های ایران و فراهم کردن زمینه سفر مردم شیلی به ایران در جلسه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اصغر مونسان معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مطرح شده است.
این مقام اهل شیلی درباره موضوع خواهر خواندگی شهر شیراز با یکی از شهرهای شیلی بیان کرد: این موضوع با حساسیت بالایی بررسی خواهد شد تا بتوان شهری از کشور شیلی که هم تراز با شهر تاریخی- فرهنگی شیراز باشد را به شهرداری شیراز معرفی کرد و از این فرصت برای تعامل بیش از پیش بهره مند شد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس دردیدار با این مقام شیلی وهیات همراه در سفر به شیراز، با تشریح ظرفیت های گردشگری فرهنگی،اقتصادی، طبیعی و ... استان فارس و شهر شیراز بر همکاری های دو جانبه در آینده نزدیک تأکید کرد.
مصیب امیری در جلسه با هیات کشور شیلی در تخت جمشید گفت: کشور ایران دارای 22 اثر ثبت جهانی و 33 هزار آثار ثبت ملی است و استان فارس با 4 اثر ثبت جهانی وحدود 3 هزار اثر ثبت ملی 10 درصد آثار شاخص ثبتی کشور را به خود اختصاص داده است و در آینده نزدیک پنجمین اثر ثبت جهانی استان تحت عنوان مجموعه ساسانی با 3 شهرستان فارس را شاهد خواهیم بود.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: استان چهار فصل فارس دارای وسعت 122 هزار کیلومتر است که حدود 8 درصد خاک کشور را تشکیل می دهد و بسیاری از آثار شاخص کشور از دوره ایلامی، هخامنشی ،ساسانی و دوره اسلامی در فارس قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار