استاندار فارس گفت: تعاونی ها به ویژه تعاونی های روستایی یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد هستند و تسهیلات با سود چهار درصد به آنان پرداخت می شود.
کد خبر: ۴۹۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 07 September 2017
به گزارش تابناک فارس: مهندس سيد محمد علي افشاني در دوازدهمين جشنواره تعاوني هاي برتر استان با بيان اين كه برنامه روستاي بدون بيكار را در فارس شروع كرده ايم، اظهار داشت: اميدواريم با ايجاد اشتغال از مهاجرت روستائيان كه معمولا به حاشيه شهرها صورت مي گيرد و ناهنجاري هايي را به دليل عدم اشتغال به دنبال دارد، جلوگيري كنيم.
وي با اشاره به اين كه در گذشته روستائيان توليد كننده و سايرين توليد كننده بودند، گفت: امروز روستائياني كه مهاجرت كرده اند در حاشيه شهرها مصرف كننده شده اند و اين به دليل عدم توجه به ايجاد اشتغال در روستاها بوده است؛ در گذشته توجه زيادي به تامين خدماتي مانند خانه بهداشت، برق و راه در روستاها شده است؛ اما به دليل عدم وجود اشتغال برخي از روستاها خالي از سكنه شده و در برخي روستاها جمعي از اهالي مهاجرت كرده اند.
استاندار فارس با بيان اين كه اقتصادمقاومتي با تاكيد مقام معظم رهبري به عنوان اولويت خاص كشور براي دوران طولاني مبناي تصميم سازي، تصميم گيري و عمل شده است، افزود: با توجه به نامگذاري امسال با عنوان اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال بايد توجه بيشتري به موضوع اشتغال در روستاها صورت گيرد.
وي با بيان اين كه رتبه كسب و كار در استان فارس بهبود قابل توجهي پيدا كرده و نسبت مصارف به منابع بانك ها در دو سال گذشته هر سال يك پله بهبود يافته است، ادامه داد: نرخ بيكاري استان فارس از 12.1 در سال 94 به 11.4 درصد در پايان سال 95 رسيده است در حالي كه متوسط نرخ بيكاري كشور به 12.4 درصد افزايش يافته است؛ بر اساس اعلام مركز آمار ايران نرخ بيكاري استان فارس در بهار امسال به 9.8 درصد رسيده است.
استاندار فارس تصريح كرد: كاهش نرخ بيكاري به معناي حل مشكل اشتغال در استان نيست؛ زيرا نرخ 10 درصد بيكاري در استاني با پنج ميليون جمعيت رقم بالايي است اما بايد تلاش گسترده تري صورت گيرد تا سرانجام روزي، بيكار نداشته باشيم.
مهندس افشاني با تاكيد بر اين كه ارقام ارائه شده در خصوص بهبود وضعيت اقتصادي استان فارس صحيح است، اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره كل گاز استان، 31 هزار و 500 نفر بيمه شده در پروژه هاي گازرساني استان فارس مشغول كار هستند.
وي با بيان اين كه طي 50 سال گذشته در استان فارس 604 روستا و در چهار ساله دولت تدبير و اميد بيش از 870 روستا گازرساني شده اند، افزود: در اين دولت 246 روستا بيش از 50 سال گذشته گازرساني شده است و گاز به عنوان يكي از مهم ترين زيرساخت هاي توسعه كه مورد نياز واحدهاي توليدي و رفاه خانواده ها است براي آن ها تامين شده است.
استاندار فارس ادامه داد: بر اساس اعلام اداره كل تامين اجتماعي استان، طي 15 ماه گذشته بيش از 40 هزار نفر در بنگاه هاي توليدي فارس افزايش اشتغال ايجاد شده است.
مهندس افشاني با بيان اين كه در ابتداي دولت تدبير، تنها يك شركت دانش بنيان در استان فارس وجود داشته است و اين تعداد در نيمه دوم سال 94، به 36 شركت رسيده است، افزود: تعداد شركت هاي دانش بنيان استان فارس در چند ماه گذشته به 98 شركت رسيده است و تعاوني ها نيز بايد به اين حوزه وارد شوند؛ زيرا شركت هاي دانش بنيان يكي از حوزه هاي جذب فارغ التحصيلان دانشگاهي است تا زمينه فعاليت آن ها در داخل كشور فراهم شود.
وي با اشاره به اين كه اگر صاحبان ثروت، قدرت و فكر در كنار يكديگر، منافع جامعه را بر منافع خود ترجيح دهند موجب توسعه جامعه خواهند شد، اظهارداشت: در استان فارس اين سه گروه در كنار يكديگر خوب كار كردند و موفقيت هايي مانند بهبود فضاي كسب و كار، كاهش نرخ بيكاري و بهبود وضعيت نسبت مصارف به منابع بانكي در اثر اين هماهنگي و تلاش به دست آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار