معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: جذب بی ‌سوادان استان فارس برای ادامه تحصیل بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۹۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 10 September 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:عیسی‌ ملک‌پور ظهر یکشنبه در جمع کارکنان آموزش و پرورش فارس گفت: در سال ۱۳۹۲ کمتر از ۱۰ هزار سواد آموز در استان فارس جذب سوادآموزی شده بود.
ملک‌پور اضافه کرد: در سال‌های اخیر  جذب بی سوادان استان رشدی بالغ بر ۴۰۰ درصد داشته و با توجه به مشکل موجود در زمینه نگه داشت سواد آموزان و رساندن آنها به مرحله آزمون و کسب مدرک، امسال تلاش ما افزایش کیفیت و نگه داشت سوادآموزان است.
وی با بیان اینکه استان فارس با وجود حدود ۹۶ درصد باسواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، یکی از استان‌های باسواد کشور است،‌ گفت: حدود ۴ درصد افراد در این رده سنی در استان فارس از سواد محروم هستند که با وجود سختی کار، نیازمند همکاری همه نهادها و  فرهنگیان در زمینه جذب، آموزش و نگه داشت بی سوادان در کلاس‌های سواد آموزی هستیم .
ملک‌پور خاطرنشان کرد: در فارس با راه‌اندازی بخش مدیریت راهبردی در شورای سوادآموزی و تدوین برنامه و نشر کتاب شتاب بخشی سواد آموزی استان فارس، از سال ۹۳ بر سه حوزه سواد آموزی استان، عشایری و شهر شیراز تاکید شد .
وی همچنین گفت: اساسی‌ترین فعالیت سواد آموزی استان، فعال کردن و تشکیل جلسه شورای سواد آموزی در همه نقاط استان است که از سال ۹۳ تا کنون موفق به برگزاری ۲۰ جلسه کاری استانی و بیش از یک هزار جلسه شهرستانی و منطقه‌ای در فارس شده‌ایم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با احیای شورای پشتیبانی سوادآموزی و ایجاد انگیزه‌های مالی هم برای آموزش دهندگان و هم سوادآموزان، زمینه گسترش فعالیت حوزه سوادآموزی را در سراسر کشور فراهم کرد، گفت: هم اکنون ۳۳ دستگاه و نهاد  اجرایی بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سوادآموزی استان فارس همکاری دارند و بر اساس جلسات سالانه با رابطان این دستگاه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های هر دستگاه در طول سال مشخص می‌شود .
وی با اشاره به طرح‌های مختلف سواد آموزی در سطح استان گفت: آموزش نماز و قرآن به سواد آموزان یکی از این طرح‌ها است که پس از اجرای دو ساله در استان به عنوان طرح ملی معرفی شد.
به گفته ملک‌پور راه اندازی دو مرکز یادگیری محلی در زندان‌های فارس، اعزام سواد آموزان به اردوهای مختلف در سراسر کشور، ترویج فرهنگ درختکاری با حضور سواد آموزان استان، کتابت قرآن توسط سواد آموزان، برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی بیش از ۵ هزار آموزش دهنده  از دیگر اقدامات سواد آموزی استان در ۴ سال اخیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار