نائب رئیس انجمن صنفی حمل و نقل مسافربری بندرعباس گفت: آموزش وپرورش اتوبوس حامل دانش آموزان را از فارس تهیه کرده بود.
کد خبر: ۴۹۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 10 September 2017
تابناک فارس به نقل ازمهر:عبدالمجید افندی ظهر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: در پی حادثه ناگوار و تلخ واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی با توجه به اقدامات سازنده ای که در حوزه حمل و نقل انجام پذیرفته که می توان به صراحت گفت ۹۷ درصد حمل و نقل کشور توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد.
وی عنوان کرد: بخش حمل و نقل مسافر در این استان با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سالیان متمادی اقدام به  اعزام نیروهای مردمی با حجم گسترده ای با تعداد چهار هزار نفر و۱۰ هزار نفر از اقصی نقاط استان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی، ستاد اربعین حسینی می کرده که به لطف و عنایت خداوند باتوجه به هماهنگی های لازم و برنامه ریزیهای مدبرانه و مثمر ثمر به عمل آمده کوچکترین مشکلی برای مسافران که همگی به صورت رفت و برگشت انجام گرفته پیش نیامده است واین کارنامه درخشان برای این صنف در تمام اعزام ها به ثبت رسیده است.
افندی گفت: متاسفانه در انجام سفر اخیر دانش آموزان، متولیان این امر هیچگونه مراجعه ای به هیچکدام از مسئولان بخش حمل و نقل مسافربری این استان نداشته اند و اصلا این گلایه هست که چرا این عزیزان از ظرفیت ناوگان شهرستان بندرعباس استفاده نکرده و از استانهای همجوار اقدام به تهیه اتوبوس و دعوت از راننده نموده اند ؟ این درحالیست که قریب به ۱۰ سال با حمایت اداره کل حمل و نقل استان اکثریت ناوگانهای اتوبوسی و مسافربری نوسازی شده و ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوبی به خصوص در مسیر بندرعباس به استان فارس موجود است به طوریکه در طول شبانه روز بالغ بر ۲۰ دستگاه اتوبوس با مدلهای بالا یعنی اتوبوس های VIP در مسیر فوق تردد می کنند.
نائب رئیس انجمن صنفی شرکتها و موسسات حمل ونقل مسافربری شهرستان بندرعباس افزود: بنده از مسئولان برگزارکننده این اردو سوال می کنم که کدام مسئول به پایانه جهت هماهنگی برای انعقاد قرارداد یا انتخاب راننده مراجعه کرده است؟
وی گفت: بنده این گلایه را از متولیان برگزار کننده اردوی دانش آموزی دارم که چرا این عزیزان جهت برگزاری اقدام به تهیه اتوبوس و راننده از استان همجوار ما یعنی استان فارس کرده اند وحتی به خود زحمت آمدن یک نوک پا به پایانه مسافربری یا یک تماس تلفنی با یکی از مسئولان حمل و نقلی جهت اخذ صورت وضعیت دریغ کرده اند؟ و این کار رو به خود راننده به عنوان نماینده موکول کرده اند؟
افندی در ادامه با اشاره به اینکه زمان مراجعه راننده و یک نفر دیگر جهت اخذ صورت وضعیت، راننده حتی اسامی مسافران خود را نداشته که به درستی در صورت وضعیت درج کند، گفت به صراحت باید بگویم که شرکت مسافربری به درستی کار خود را انجام داده و پس از احراز شرایط لازم برای سفر و بررسی و کنترل ایمنی اتوبوس و مدارکهای مورد نیاز رانندگان اقدام به صدور صورت وضعیت برای ۳۲ نفر مسافر کرده در حالی که در زمان سانحه تعداد مسافران ۴۴ نفر بوده است.
وی افزود: اگر این شرکت که در ساعت ۲۲.۳۰ اقدام به صدور صورت وضعیت نمی کرد قطعا با حجمه ای از اعتراض که چرا کار متولیان برگزار کننده اردو را شرکتهای مستقر در پایانه مسافربری انجام نداده است مواجهه می شدیم.
افندی اظهار داشت: راننده وروسیله نقلیه اتوبوس هیچکدام هرمزگانی نیستند وبه درخواست افراد غیر حمل ونقلی جهت حمل دانش آموزان وارد استان شده اند و این درصورتیست که شهرستان میناب خود دارای ناوگان مسافربری بوده است. حمل و نقل استان هیچ نقشی در انتخاب راننده و اتوبوس نداشته و مسئولان برگزار کننده اردو خودشان تامین کننده راننده واتوبوس جهت  جابجایی دانش آموزان بودنند . وهم اکنون که این حادثه پیش آمده حمل ونقل استان را مقصر جلوه دادند درصورتیکه سود وفایده را به استانهای دیگر می رسانند.
وی افزود: متاسفانه کلیه سفرهای اردویی این استان به این منوال انجام می گیرد وامیدوارم کلیه مسئولان استانی که قصد برگزاری اینچنین اردوها و اعزام به استانهای سراسر کشور دارند با این انجمن مکاتبه و قراردادی منعقد کنند تا ما با استفاده بهینه  از پتا نسیلهای موجود اهم از رانندگان خبره واتوبوس های VIP جهت رقم زدن سفری امن و ایمن به ارائه خدمات بپردازیم.
عبدالمجید افندی در پایان این گزارش اعلام کرد ما حاضریم به منظور تامین سفر ایمن به اداراتی که برگزار کننده اردوهای زیارتی و سیاحتی و علمی هستند تخفیف قابل توجهی بدهیم تا شاهد اینچنین حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار