در پستوخانه‌های سیاسی شهرداری خبر از انتصابی مهم شنیده می‌شود که از مصادیق بارز تعارض منافع به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۹۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 11 September 2017


تابناک فارس به نقل از فارس:طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی در فضای رسانه‌ای و سیاسی شیراز مبنی بر آغاز انتصابات در شهرداری شیراز مطرح شده که همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، امری طبیعی است و حق مسلم و بدیهی شورای پنجم  و شهردار جدید شیراز است. اما دراین‌بین، احتمال انتصاب علیرضا قائدیان به سمت معاون فرهنگی شهرداری شیراز شائبه‌هایی را مطرح کرده است.

پیش از این خبرگزاری فارس طی یادداشتی با هشدار نسبت به تبعات دهشتناک تعارض منافع که هم‌اکنون به یکی از چالش‌های جدی کشور تبدیل شده است، نوشته بود: «تعارض منافع به معنای حضور یک شخص در دو جایگاه متفاوت، یکی حکومتی و دیگری شخصی، غالباً به نتایج فاجعه‌باری منجر می‌شود؛ چگونه می‌توان از وزیری که خود در قالب شرکت، بنگاه یا موسسه خصوصی دارای منافع شخصی است انتظار داشت تا منافع ملت را ترجیح دهد؟ اگر فعالیت خصوصی وزیر یا معاونین او در حوزه عمل وزارتخانه خود باشد که دیگر واویلاست! متأسفانه هم‌اکنون در بسیاری از رده‌های مدیریتی کشور این موضوع به یک روند تبدیل شده است و هرازگاهی انتشار یکی از این اخبار، چه‌ها که بر سر افکار عمومی نمی‌آورد؟!»

حال این‌بار نه در تهران و در سطح وزرا، که در همین شیراز و در پستوخانه‌های سیاسی شهرداری خبر از انتصابی مهم شنیده می‌شود که از مصادیق بارز تعارض منافع به شمار می‌رود.

علیرضا قائدیان کیست؟ 

علیرضا قائدیان مالک کانون تبلیغاتی چاوش دید فارس، مجری و پیمانکار تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در سطح شهر شیراز است. ازجمله سوابق سیاسی وی نیز می‌توان به پشتیبانی و حمایت مالی گسترده از لیست امید و جریان اصلاحات طی سال‌های اخیر در شیراز و برخی نقاط استان نام برد. 

انتصاب قائدیان به معاونت فرهنگی شهرداری از آن جهت شبهه‌برانگیز است که این معاونت، مالک بسیاری از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر بوده و سالانه ده‌ها میلیارد تومان از طریق اجاره این تابلوها و بیلبوردها، نصیب شهرداری و همچنین کانون‌های تبلیغاتی می‌شود.
حال فردی که خود یک پیمانکار بزرگ بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی شهر است، می‌خواهد در مقام کارفرما نیز قرار گیرد! و جالب‌تر آنکه این شخص یکی از منابع اصلی تأمین مالی جریان اصلاحات در شهر شیراز نیز محسوب می‌شود!
این نوشتار به‌هیچ‌عنوان قصد ندارد اتهامی را متوجه علیرضا قائدیان و یا جریان اصلاح‌طلب شیراز کند و بر حق مسلم شورا و شهرداری در انتصاب افراد مدنظر خود، تأکید مجدد می‌ورزد؛ اما نباید فراموش کرد نشاندن پیمانکاری که حامی مالی یک جریان سیاسی است به‌جای کارفرمایی که ده‌ها میلیارد تومان را می‌تواند تنها با یک امضا به سمت خاصی هدایت کند، درهرصورت شائبه‌برانگیز بوده و لازم است با توجه به قانون منع مداخله کارکنان در امور مالی محل خدمت و همچنین لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از بروز فساد، از انتصابات پر ابهام خودداری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار