مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه در این موسسه هزار و 700 نفر مشغول به حفظ قرآن کریم هستند، گفت: بیش از هزار نفر از این افراد در استان فارس مشغول حفظ قرآن هستند.
کد خبر: ۴۹۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 11 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در حاشیه تجلیل از 400 حافظ یک تا 30 جزء که با حضور امام‌جمعه، رئیس تبلیغات اسلامی استان فارس، مسؤولان، حافظان قرآن و اقشار مختلف مردم در حسینیه محمد رسول‌الله محله ساسانی آباد قائمیه برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار فارس در قائمیه اظهار داشت: فعالیت موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اکنون علاوه بر استان فارس در کل کشور گسترش پیدا کرده است.

مدیر موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: این موسسه در ۱۱ استان فعالیت دارد و ۹ مدرسه شبانه‌روزی در کشور داریم که تلاش می‌کنیم فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را جامعه عمل بپوشانیم.

وی افزود: در مدارس شبانه‌روزی این موسسه، قرآن آموزانی از کشورهای عراق، هند، پاکستان، آمریکا، کشمیر، غنا و دیگر کشورها حضور دارند؛ همچنین در این موسسه هزار و 700 نفر مشغول به حفظ قرآن کریم هستند که بیش از هزار نفر آن‌ها از استان فارس و مابقی از استان‌های دیگر هستند.

شاهسونی با اشاره به اینکه جشن فارغ‌التحصیلی موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) هرسال برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال این جشنواره ۲۳ شهریور در استهبان برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه قائمیه نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ده‌ساله موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در قائمیه اظهار داشت: این موسسه برنامه‌های فراوانی در امور قرآنی درزمینهٔ آموزش حفظ روخوانی و مفاهیم دارد.

حسین انصاری با ابراز امیدواری از اینکه در آینده بستری فراهم شود که اغلب مردم شهر بتوانند در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی حضور داشته باشند، گفت: امیدواریم در آینده در هر خانه یک حافظ قرآن داشته باشیم و همه خانواده‌ها با قرآن مأنوس شوند.

محمدصادق مهرابی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز بابیان اینکه باور ما این است که هرجایی که فرهنگ قرآن حاکم شود آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد، تصریح کرد: اگر دنبال برون‌رفت از این آسیب‌ها و ساماندهی آن‌ها هستیم راهی به‌جز روی آوردن به مکتب قرآن نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار