رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان فارس گفت: قوانین دست و پاگیر اداری در ایران بزرگ‌ترین معضل فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در حوزه اقتصاد و کسب‌وکار است.
کد خبر: ۴۹۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 11 September 2017
به گزارش تابناک فارس:یلدا راهدار در جلسه هم‌اندیشی زنان فعال در بخش خصوصی با اشاره به معضلات حوزه کسب‌وکار در فارس گفت: بزرگ‌ترین معضل فعالان اقتصادی شروع کسب‌وکار است زیرا بخش دولتی به‌واسطه قوانینی ازجمله گرفتن سو پیشینه، صدور مجوزها، استعلام و غیره سرمایه‌گذار و کارآفرین را معطل می‌کنند.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که از کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران گواهی عدم سو پیشینه می‌خواهد و این در حالی است که در برخی امور صاحبان بنگاه‌های اقتصادی در طول سال مجبور به گرفتن هشت بار این گواهی می‌شوند.

رئیس کانون زنان کارآفرین و بازرگان فارس بابیان اینکه زمان زیادی باید صرف طی کردن قوانین اداری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار شود، تصریح کرد: برخی از قوانین در بخش اقتصادی مانع از فعالیت و رشد افراد و بنگاه‌های اقتصادی و درنهایت بهبود فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور می‌شود که نیازمند تجدیدنظر است.

راهدار با اشاره به ارائه خدمات دولتی به‌صورت الکترونیک خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن دولت هم کمکی به بخش خصوصی نکرده است و تا این‌چنین مسائل در حوزه اقتصاد کشور حل‌وفصل نشود، نمی‌توان به بهبود شرایط کسب‌وکار امید داشت.

وی بابیان اینکه شهر فقط ساختمان، پل، روگذر، زیرگذر و پارک نیست، ادامه داد: فضای شهر را باید به فضای کارآفرینی تبدیل کرد و این در حالی است که شهر کارآفرین مختصات خاص خود را دارد که تهران نمونه خوبی از یک شهر کارآفرین در کشور است.

این مقام مسؤول مطرح کرد: فارس یک استان سیاست‌زده است و مباحث سیاسی بر شایسته‌سالاری غلبه یافته که شاهد توجه به قومیت‌گرایی و نه شایسته‌سالاری به‌عنوان ملاک اصلی انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در استان هستیم.

راهدار بیان کرد: نادیده گرفتن توانمندی‌های زنان در حوزه مدیریت در استان فارس یک آفت جدی است که در انتصاب‌های دولت به‌ویژه در بخش‌های میانی وزارتخانه‌ها و معاونان رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده‌ی شایستگی زنان در سهم‌های مدیریتی در کشور است.

وی گفت: در استان فارس اجازه فرماندار شدن و یا مدیرکل شدن به زنان داده نمی‌شود به‌طوری‌که حتی در بین گزینه‌های پیشنهادی استانداری فارس نام یک زن هم مطرح نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار