کاهش 25 درصدی تعرفه‌های رشته بیهوشی در سال جاری سبب شد تا متخصصان بیهوشی در اعتراض به این تبعیض تهدید کنند که بیماران را بیهوش نخواهند کرد.
کد خبر: ۴۹۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 12 September 2017
تابناک فارس به نقل از روزنامه جوان:خبر از برخی بیمارستان‌های شیراز می‌رسد که دامنه این اعتراضات گسترش یافته است و بیماران با آنکه وقت عمل از قبل گرفته به دلیل نبود متخصصان بیهوشی در مراکز درمان سرگردان شده‌اند. در این زمینه روزنامه جوان نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده بود که لازم است مسئولان در جهت رفع این موضوع اقدامات ضروری را به عمل آورند. مطابق تعرفه‌های اعلام شده در سال 96 رشته بیهوشی چیزی حدود 25 درصد کاهش تعرفه‌ای داشته است. حالا متخصصان بیهوشی دست به تهدید زده‌اند و با شکایت به دیوان عدالت  اداری گفته‌اند اگر پاسخ نگیرند برخی بیماران را بیهوش نخواهند کرد.

در همین راستا بیماران بد حال مراجعه کننده به بیمارستان مرکزی شیراز به رغم بستری شدن در بیمارستان به دلیل اعتصاب متخصصان بیهوشی بدون عمل جراحی مجبور به ترک بیمارستان شدند. گویا سرانجام متخصصان بیهوشی تصمیم گرفتند به تهدید‌های خود جامه عمل بپوشانند. به طوری که چندین نفر از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان مرکزی شیراز خبر از اعتصاب متخصصان بیهوشی و عقب افتادن عمل جراحی بیماران دادند.

یکی از همراهمان بیماران با گلایه از این اقدام می‌گوید: حدود دو ماه پیش به دلیل بیماری خواهرم به این بیمارستان مراجعه کردیم که پزشک متخصص پس از انجام آزمایش‌ها به ما اعلام کرد که بیمار نیاز به جراحی کبد دارد و برای دو ماه بعد به ما نوبت جراحی دادند.

وی می‌افزاید: پس از گذشت دو ماه از زمان تعیین شده روز گذشته برای انجام عمل بیمار و ادامه روند جراحی از شهر بند‌رعباس به این بیمارستان مراجعه کردیم و بیمار پس از بستری شدن ظهر امروز برای انجام عمل جراحی به اتاق عمل منتقل شد. اما هنوز یک ساعت از انتقال بیمار به اتاق عمل نگذشته بود که پزشک جراح به ما اعلام کرد به دلیل نیامدن متخصص بیهوشی و اعتصاب متخصصان بیمارستان قادر به انجام عمل جراحی نیست. این همراه بیمار می‌افزاید به دلیل این اعتصاب تعدادی از بیماران که از شهرستان‌های مختلف مسیر‌های طولانی را طی کرده‌اند، سرگردان شده‌اند و کسی پاسخگو نیست.

وی می‌گوید: بیماران و همراهان به دلیل مراجعه از شهرستان‌ها به شیراز هزینه‌های سنگینی متحمل شده‌اند و خانواده‌هایی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند، نمی‌توانند برای اقامت به هتل یا مسافر‌خانه‌ها مراجعه کنند.

گویا جلسات چند ساعته با وزرای بهداشت و رفاه، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاون اول رئیس‌جمهوری، معاون اجرایی ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون اصل نود، مدیر عامل تأمین اجتماعی و قائم مقام وزیر بهداشت، منتج به اصلاح تعرفه بیهوشی نشد.

حالا و پس از تشکیل دولت دوازدهم و مشخص شدن رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی، ظاهراً قرار نیست هیچ تغییری در روند اصلاح تعرفه بیهوشی اتفاق بیفتد. در این بین و با وجود هشدار هفته پیش روزنامه جوان، این بیماران دردمند و محتاج درمان هستند که سرگردان شده‌اند و به جای درمان با اعتصاب بخش مهمی از جامعه پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار