رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی پست کشور از اشتغال‌زایی برای 153 نفر با راه‌اندازی طرح پست‌من خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 13 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:در مراسم افتتاحیه سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور «سیماک»، سامانه پیک موتوری «پست‌من»، سامانه تجارت الکترونیک پست فارس با حضور رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی پست کشور، مدیرعامل شرکت پست فارس، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس برگزار شد.

حسین مهری با اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه در فارس گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌هایی که بهره‌برداری می‌رسد، سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور باهدف تسهیل در امور معاملات املاک و کاهش مراجعات مردم، جلوگیری از فساد، افزایش سطح نظارت است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده‌‌های الکترونیکی برای مبادله اطلاعات بین سازمان‌هایی که با بخش املاک در ارتباط هستند، تصریح کرد: سیماک زمینه‌ی مبادله اطلاعات بین 8 سازمان مرتبط با املاک را فراهم می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به پروژه پست‌من گفت: این طرح خدمات پیکی و پستی به‌صورت آنلاین تا پایان سال 96، جهت رفاه شهروندان، تسریع عملکرد خدمات پیکی و پستی راه‌اندازی خواهد شد.

مهری با اشاره به میزان اشتغال‌زایی سه پروژه سیماک، پست‌من و بازار الکترونیک، مطرح کرد: از طریق پروژه پست‌من برای 153 نفر در شیراز اشتغال‌ ایجادشده است و تا پایان سال به هزار نفر خواهد رسید.

وی پیرامون پروژه بازار الکترونیک که برای اولین بار در فارس راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: این پروژه به‌صورت محلی در استان باهدف ارائه محصولات باغی، تولیدات صنایع‌دستی و سایر محصولات بومی فارس راه‌اندازی شده است.

این مقام مسؤول بابیان اینکه بازار الکترونیک واسطه‌ها را در بخش فروش حذف می‌کند، خاطرنشان کرد: در بازار فروش به‌ویژه بخش کشاورزی، 35 تا 50 درصد هزینه‌ها صرف توزیع، پخش و دلالی است که با این طرح هزینه‌ها 13 کاهش خواهد داشت.

مهری عامل ارائه بهتر خدمات به شهروندان جایگزینی روش‌های نوین به‌جای روش‌ها سنتی دانست.

وی با اشاره به 4 زیر پروژه به هنگام سازی، آدرس استاندارد، آموزش‌های سیماک به سازمان‌ها، آموزش به دفاتر پست و پیشخوان گفت: پنجمین زیر پروژه که اقدام خاصی در خصوص آن صورت نگرفته، در حوزه بنگاه املاک برای جلوگیری از رانت‌خواری و دلالی است که اقدام خاصی در خصوص این پروژه صورت نگرفت.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی پست کشور اطلاعات هویت اشخاص، هویت مکان‌ها و هویت کسب‌وکار را سه ضلع مثلث شفافیت اطلاعات در کشور دانست.

مهری با تأکید بر اینکه مکان‌ها باید یک کد یونیک داشته‌باشند، افزود: باید آدرس استاندارد به مکان‌ها داده، مکان‌ها ژئوکد شده و نقشه‌های هوشمند بومی تولید کرد.

وی بابیان اینکه باید برای یک مکان با کاربری مشخص یک‌بار هزینه و چند بار از آن استفاده کرد، ادامه داد: در ایران از یک مکان برداشت‌‌هایی متفاوت با هزینه‌های بالا می‌شود.

راه‌اندازی سامانه تجارت الکترونیک با تمرکز بر تولیدات داخلی فارس

احمدرضا واعظ‌پور در مراسم بهره‌برداری از این سه پروژه گفت:3 میلیون و 300 هزار اطلاعات در شهرها و روستاهای استان فارس بااعتباری بالغ‌بر 2.5 میلیارد تومان، جمع‌آوری‌شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون یک‌میلیون و 676 پلاک در شهرها و 687 هزار پلاک در روستاهای استان پلاک‌کوبی شده است.

مدیرعامل شرکت پست استان فارس با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی و بومی کردن نقشه‌های قدیمی فارس، افزود: هشت شهر استان فارس ازجمله شهر شیراز دارای نقشه پارسل‌بندی و 94 شهر نیز دارای نقشه اتوکد است.

واعظ پور مطرح کرد: سامانه پست‌من با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و زیر نظر اداره پست استان فارس در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت اخلاقی کارمندان بخش پست‌من خاطرنشان کرد: تاکنون 153 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که 43 نفر از آن‌ها در سامانه معرفی‌شده و تشکیل پرنده داده‌اند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سامانه تجارت الکترونیک با تمرکز بر تولیدات داخلی فارس، علاوه بر فروش سوغات، صنایع‌دستی و سایر محصولات فارس، اقدام به راه‌اندازی بخش هنر در خانه کرده که تاکنون 6 تولیدکننده داخلی در این بخش فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار