500 مرکز اجتماع محور برای پیشگیری از اعتیاد در ۵۰۰ محله استان فارس راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴ 13 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:قدرت محکم مسئول پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان فارس با اشاره به راه اندازی ۵۰۰ مرکز اجتماع محور در ۵۰۰ محله استان فارس گفت:  در تمام محلات آسیب‌خیز استان فارس برنامه پیشگیری اجتماع محور اجرا می‌شود.


وی بیان کرد: تا کنون در استان فارس ۱۰۴ مرکز اقامتی میان مدت و ۶ مرکز درمانی طولانی مدت ترک اعتیاد وجود دارد که رویکرد مراکز اقامتی میان مدت رویکردی، بدون دارو است و تاثیر زیادی نسبت به مراکز سرپایی درمانی ترک اعتیاد داشته است.


محکم تصریح کرد: در مراکز طولانی مدت که دوره آن ۶ ماه است بیمار بعد از سم‌زدایی به این مراکز منتقل شده، و شیوه سازگار شدن پس از درمان به بیماران آموزش داده می‌شود که این شیوه درمانی در بهزیستی استان در حال گسترش است.


محکم با بیان اینکه برنامه CB پیشگیری اجتماع محور در استان در حال اجرا شدن است، بیان تصریح کرد: CB یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که سازمان بهزیستی استان فارس در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.


وی اضافه کرد: در این راستا مردم می‌توانند به صورت خودجوش در محلات، مدارس و محیط‌های کاری راه کار‌های پیشگیری از اعتیاد را برنامه‌ریزی، بررسی و پایش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار