مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تا تحول مطلوبی در نظام آموزشی ایجاد نشود امکان تحول در کشور نیز نیست و نقطه شروع تحول در نظام آموزشی نیز اصلاح آموزش ابتدایی است .
کد خبر: ۴۹۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸ 13 September 2017
تابناک فارس:حمید رضا آذری در گردهمایی دو روزه معاونین و کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش ابتدایی سراسر استان فارس در اردوگا ه شهید دستغیب شیراز ،ضمن اشاره به مشکلات موجود در حوزه ابتدایی  گفت: روزمرگی و کارهای مقطعی  نمی تواند گره از مشکلات آموزش و پرورش باز کند .

وی گفت:  نظام آموزشی برای اثر گذار بودن نیاز به گذر زمان  دارد و تا تحول مطلوبی  در نظام آموزشی ایجاد نشود امکان تحول در کشور نیز نیست و نقطه شروع تحول در نظام آموزشی ، اصلاح آموزش ابتدایی است تا بقیه جاها نیز درست شود.

آذری مهمترین مشکل دوره ابتدایی را  منابع انسانی عنوان کرد و افزود: معلمی که در دوره ابتدایی فعالیت می کند باید صلاحیت اخلاقی و علمی و انگیزه کافی برای  آموزش داشته باشد  و من اعتقاد دارم ،معلمینی که با سپری کردن دوران تربیت معلم  وارد آموزش و پرورش شده اند موفق تر هستند ،چرا که از ابتدا و به صورت اصولی برای معلمی تربیت می شوند و  آموزش های تخصصی دریافت کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بنیادی ترین مشکل کشور را مشکل فرهنگی عنوان کرد و افزود: مهاجرت به دلیل آموزش یکی از نتایج مشکلات فرهنگی و زمینه ساز مشکلات عمده  آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی است ، چرا که امکانات خوب در شهر های بزرگ تر است و همه معلمین برای دسترسی به امکانات آموزشی مطلوبتر برای  مهاجرت تلاش  می کنند.

آذری گفت: ریشه مشکلات اجتماعی در نبود عدالت آموزشی است  و باید شرایطی فراهم نمود تا امکانات آموزشی  مناسب  همچون معلم توانمند و شایسته در همه نقاط کشور به صورت یکسان توزیع شود.

وی گفت: معلمین ابتدایی باید به نیازهای دانش آموزان روستاها توجه کرده  ، وقت خود را صرف مناطق محروم و عشایری و کمتر برخوردار کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین تاکید کرد: باید مدیران و معلمین خلاق را نیز حمایت کرد و از توانمندی آنها برای آموزش سایر همکاران بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار