همایش «احلی من العسل» با حضور بیش از ۴ هزار نفر دانش آموز در شهر شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 17 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین علی معزی رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند و بهترین این الگو‌ها نوجوانان شهید واقعه کربلا است، گفت: مراسم سوگواره «احلی من العسل» که هر سال در ششم محرم برگزار می‌شود، امسال نیز مصادف با ۵ مهرماه در حرم مطهر سیدعلاء الدین حسین (ع) با حضور بیش از ۴ هزار نفر از دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی دانش آموزان در این مراسم با لباس مشکی و پیشانی بند‌هایی که با لبیک یا حسین (ع) مزین شده است در این مراسم حاضر شده و برنامه‌هایی از جمله قرائت قرآن، مداحی و خواندن وصیت نامه یک شهید نوجوان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که توسط خود دانش آموزان این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

معزی ادامه داد: اجرای سرود قاسم ابن الحسن (ع) توسط دانش آموزان، روضه خوانی، سینه زنی و گلباران کردن عکس شهید نوجوان از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

وی بیان کرد: این برنامه در شیراز به صورت نمادین در محل حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع) برگزار می‌شود و در سراسر استان در تمامی مدارس، مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در این روز تمامی دانش آموزان در سراسر کشور رأس ساعت ۱۰ صبح شعار لبیک یا حسین (ع) را سر می‌دهند که همزمان از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار