امام جمعه اقلید با انتقاد از عدم توجه کافی رسانه‌ها به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احیاء و ترویج این فریضه الهی را گامی مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.
کد خبر: ۴۹۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 20 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور معاون فرماندار و اعضای این ستاد در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان شده، باید در راستای بهره‌گیری از این فرصت معنوی برای پاسداشت هرچه بهتر ارزش‌های والای اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه‌برنامه‌های آن کوشید.

وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر سخن گفت و تصریح کرد: همه ما در برابر احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داریم.

طالبی عنوان داشت: متأسفانه این فریضه الهی در جامعه آن گونه که لازم بود، نهادینه نشد به طوری که بسیاری از معروف‌ها رنگ منکر پیدا کرده و برخی از منکرات علنی شده است.

امام جمعه اقلید به تلاش شبانه‌روزی دشمن به وسیله ابزار و تجهیزات مختلف به ویژه در بحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید آسیب‌ها را شناسایی کرده و با ارائه راهکار علمی و عملی وارد میدان شده و به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازیم و لحظه‌ای غفلت نکنیم.

وی از عدم توجه کافی به امر به معروف و نهی از منکر توسط رسانه‌ها، نشریات و جراید به ویژه صداوسیما به عنوان رسانه ملی که باید در این زمینه پیش‌قدم باشد انتقاد کرد و بیان داشت: باید کوشید با احیای امر به معروف و نهی از منکر از آسیب‌های اجتماعی کم کنیم.

طالبی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از راه درست و متناسب با فضا، زمان و افراد انجام شود، همراهی و مساعدت مسؤولان در راستای رفع مشکلات ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقلید را خواستار شد.

در ادامه مسؤول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اقلید به گوشه‌ای از عملکرد یک سال پیش این ستاد اشاره کرد و با تقدیر از اتاق اصناف این شهرستان اظهار داشت: اقدامات خوبی در راستای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر در بین بازاریان و اتحادیه‌های صنفی به ویژه اتحادیه پوشاک صورت گرفته است.

قاسم قربانی اجرای طرح تذکر لسانی، فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان و برنامه‌ریزی برای ماه محرم و... ازجمله عملکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقلید است.

استفاده از ظرفیت مدارس، روحانیون و مداحان برای احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر

در پایان جلسه نیز مسؤول بازرسی سپاه اقلید به تأکید مقام معظم رهبری به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و عنوان داشت: توجه به این فریضه الهی تنها به یک هفته خلاصه نمی‌شود و باید در تمام طول سال در راستای احیا و ترویج آن کوشید.

مهدی ایزدخو بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود به ویژه مدارس برای تحقق این امر تأکید و تصریح کرد: اقدام در این راستا باید کارشناسی و تخصصی صورت گیرد تا نتیجه مناسب کسب شود.

وی به جنگ فرهنگی دشمن اشاره و با تأکید بر نقش اصناف به ویژه اتحادیه پوشاک در راستای مقابله با آن‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید کار بسیار شود چراکه دشمن در طرف مقابل تلاش بیشتری می‌کند.

ایزدخو در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم می‌توانیم از ظرفیت روحانیون، مداحان و هیأت‌های مذهبی برای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار