شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس، در بیانیه ای از استاندار این استان خواست تا از زنان و جوانان در سطوح مدیریتی استان بهره گیرد.
کد خبر: ۴۹۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 20 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: حضور موثر زنان و جوانان در سطوح عالی مدیریتی، امری است که بی‌توجهی به آن، کشور را از گنجینه لایزالی از خلاقیت، نوآوری، سرزندگی، لطافت و پاک‌دستی و فسادستیزی محروم خواهد ساخت. 
 جوانان و زنان، موتور محرک توسعه و تعالی همه‌جانبه کشورند و مسدود بودن ورود این 2 قشر به سطوح تصمیم‌گیری و هدایت کلان، نتیجه‌ای جز تزریق ناامیدی، دلسردی و بی‌انگیزگی به این 2 قشر پویا و مولد اجتماعی و بی‌ثمر ماندن اقدامات ضد فساد نخواهد داشت.
در این بیانیه عنوان شده است: امید است جناب مهندس تبادار، در دوران مدیریت خویش، در سطوح مدیران‌کل، فرمانداران، بخشداران و معاونت‌های استانداری، با اتخاذ تصمیمات شجاعانه، سامانه مدیریتی استان را چه به‌ لحاظ سنی و چه به‌لحاظ جنسیتی، با حضور جوانان و زنان شایسته، به نشاط، بالندگی و سلامت آراسته کنند و استان فارس را در زمینه به‌کارگیری این 2 قشر خلاق اجتماعی در جایگاه نخست کشوری بنشانند.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس در بخش دیگری از این بیانیه که در چهار بند نگاشته شده به موضوع فرهنگ پرداخته و بیان کرده است: تولیدات فرهنگی، فضاهای هنری، رخدادها و مجامع فرهنگی و هنری، پس از رکود و رخوتی هشت‌ ساله، در دولت یازدهم به رشد ملموس و مقبولی رسیده است که انتظار است این روند در دولت دوازدهم و در دوران تصدی جناب مهندس تبادار، سرعت و کیفیتی دو چندان یابد.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس در ادامه این بیانیه، خواستار توسعه زیرساخت‌ها، بناها و فضاهای هنری،‌ رشد و گسترش تولیدات فاخر ادبی و فرهنگی، ارتباط وثیق با مجامع فرهنگی و هنری بین‌المللی شده است.
این شورا در بند دیگری از این بیانیه به مقوله قابلیت های اقتصادی فارس پرداخته و بیان کرده است: این استان از ظرفیت‌های اقتصادی، عمرانی، کشاورزی، بازرگانی و صنعتی کم‌نظیری برخوردار است و یکی‌ از مهم‌ترین وظایف مدیریت عالی این استان، استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها و ارتقای ترازاستان درشاخصه‌های توسعه متوازن و پایدار و رونق اقتصادی است. 
در ادامه این بیانیه نگاشته شده است: اما آنچه باید مدنظر باشد این است که با توجه به خصوصیات اقلیمی استان فارس، هیچ طرح و پروژه‌ای نمی‌تواند و نباید بدون نظرداشت اصل حفظ محیط زیست، حراست از زیست‌گاه‌های طبیعی، صیانت از هوای پاک، و چاره‌جویی برای وضعیت مصیبت ‌بار آب و سفره‌های زیرزمینی، طراحی و اجرا شود. 
این شورا همچنین از مدیریت اجرایی استان درخواست کرده، در کنار پیشبرد طرح‌های صنعتی، عمرانی و زیرساختی، به رشد و گسترش صنایع پاک و سبز همت گمارد.
همچنین این شورا در بند دیگری از این بیانیه، موضوع احزاب سیاسی را مطرح و عنوان کرده است: احزاب سیاسی به‌منزله مجاری اصیل و مورد اعتماد انتقال مطالبات اقشار گوناگون مردم به حاکمیت و باشگاه‌های تربیت کادرهای اجرایی و مدیریتی، نقشی بی‌بدیل و جایگزین‌ناپذیر در دموکراسی‌ها ایفا می‌کنند، به‌گونه‌ای که در نظام‌های مردمسالار، مجرای ورود به هر سطحی از اداره و مدیریت کشوری از احزاب می‌گذرد. 
این بیانیه می افزاید: اکنون که خوشبختانه توسعه احزاب و تشکل‌های سیاسی و ضرورت بسط و تعمیق نقش‌آفرینی آنها در نظام سیاسی و مدیریتی کشور، جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید قرار گرفته است، از استاندار جدید فارس انتظار می‌رود در راستای پالایش نظام اداری از مفاسد و نارسایی‌های موجود، به رفع موانع ریز و درشت فعالیت آزادانه و پرنشاط احزاب همت گمارد و از همان آغاز کار، ساز و کاری مناسب، کارآمد، غیر تشریفاتی و موثر را جهت ارتباط دوسویه مدیریت عالی استان و احزاب و تشکل‌های سیاسی و مدنی، تعریف و اجرا نماید. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار